trummor
jag är så glad. jag har bestämt mej för att lära mej spela trummor. men jag har knappt ens petat på sånna nån gång. är det väldigt svårt att lära sej o hålla reda på alla händer o fötter?
o de finns kanske nån här som bor på österlen o ska sälja sina trummor? om inte så e de kanske nån som vet hur mycke ungefär man får betala för bättre begagnade?
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Skoj! :D Jag vill också lära mig, verkar himla kul! Min pojkvän har erbjudit sig att lära mig, men jag vågar inte spela inför honom, han är alldeles bra för det..
Har du bra taktkänsla så blir det ju såklart lättare, men det är ju en del att hålla koll på. ;) De enklaste takterna är ju inte alls svåra att lära sig, men det är väl sen när man ska avancera lite som det blir krångligare. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

okej. ja… de e inte så många instrument som är så väldigt lätta egentligen, om man vill bli riktigt duktig.
men, de e klart att du måste spela inför honom. så lyxigt med en aldeles egen lärare.. hehe :D
Haha jo.. Men han är för bra.. Han får lära mig spela gitarr istället, för det är han inte lika bra på, så det känns bättre. ;)
Dessutom är han inte nån överdrivet bra lärare heller, när han tänkte "lära" mig en gång så sa han "jamen sätt dig och spela nåt bara" Jag ungefär "Öhm, jag har nästan aldrig tagit i trummor förut.." "Nej, men det är bara att spela!"
Jag höll inte riktigt med kan jag säga..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

okej… typiskt me folk som kan nåt jättebra, o så förstår dom inte när man inte bara kan :P hehe
ja har tänkt åka in till stan för att kolla på trummor 2 dagar nu.. men ja e aldeles insnöad så bilen kommer ingenvart. hopplöst! :)
Nej, vad töligt. Får hoppas att den försvinner snart då, så du kan ta dig iväg. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hej jag börjat spela trummer för ett tag sedan, gått 5 lektioner. Det är jätte kul! Ibörjan är det ganska svårt att hålla reda på hender och fötter men sedan när man helt plötsligt kan det så är man så himla stolt =)
Jag kommer inte ihåg hur mycket jag betalat men jag går på en kurs där man går 14 lektioner. Privat lektioner är super dyra men jag går i en grupp där vi är 3st då är det billigare.
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
kolla blocket.se

Trummor är ju superkul!
Har spelat ca 6-7 gånger i hela mitt liv och det går ju superbra! ;)
En sak som är svårt är ju att anväda den där som man tar foten på så att den smäller igen. 
Hahahaha! =)
dubbeltramp ska det va.. ;)
Nja.. Dubbeltramp har jag inte lärt mig ännu xD Och sen så har viingen hemma -_- xD

Dubbel kan jag!!!
De e kul =D
det låter bra också lite som den här… "we will rock you" tror jag den heter :P

mmmmmm =)
#14 med queen xD haha.. booobii

#15 Nähääää? Trodde inte jag du… ;)
Haha
Justde så heter dom :)
vad her dom gjort för andra låtar? vet ni det. jag har bara hört den, tror jag

#18 Du menar Queen?
Dom har ju gjort så mååånga låtar. T.ex: We are the champions och The show must go on. m.fl, m.fl…. =)
ja dom har jag hört dom är också jätte bra

Mmmm =)

trummor är coolt tycker jag :P men själv hade jag tänkt satsa mer på sången. fast en kompis till mig spelar trummor, han är grym faktiskt ;)

trummer är skit kul!
om det är svårt eller inte beror på om man har taktkänsla och lite sådant. men med övning å tålamod går allt =)
Jag var helt övertygad om att jag skulla vara svinigt bra på att röja loss vid trummorna när jag gick estetprogrammet.
Blev en totalflopp, vart så himla rädd för ljudet och helt plötsligt hemsk blyg när jag insåg hur inte-så-enkelt det fasktiskt var :(
Vill dock testa igen.. nån gång, ensam, i ett rum, där ingen kan höra eller se mig.
24# jag förstår vad du menar det hörs ju ganska bra om man spelar bara ett slag fel =) då blir det tvär stopp, för mig iaf
Trummor är jättekul, har spelat ett år drygt. Det är inte så svårt att hålla reda på händer och fötter, däremot teknink kan vara ganska klurigt.
Verkar kul att kunna spela trummor! Jag kan bara spela fyrtakter 
Håller på att lära mig reggae nu, så himla krongligt när man inte ska slå någonstans på första slaget…jag slår basen på första slaget hela tiden haha 
#28 ja reggae är svårt… man får öva!

Skulle också vilja lära mig spela trummor, jag kan ju slå i takt, men mer kan jag inte. Så det finns defenetivt på min livslista :)