Musik iFokus

Musik

Etikettegen-inspelad-musik
Läst 5622 ggr
Sara
9

Göra egen musik?

Om jag vill göra egen musik hemma på datorn.

Vilket program rekomenderar ni?

Finns det gratisprogram att ladda ner?

Sara

Jinaum
0

audacity är det jag vet som är det bättre gratis programmet.

Sj föredrar jag logic pro men det kostar ju pengar med :P

Sara
0

Tack!

Jag ska kolla upp båda.

Sara

guraknugen
0

Jag använder extern utrustning när jag spelar in musik, men om jag skulle göra det i datorn hade jag använt Ardour. Funkar på nästan alla operativsystem, FreeBSD, Linux och MacOS, och dessutom är källkoden öppen.

Även Audacity går att använda, men det är lite för många pajas-utvecklare inblandade där för min smak, som verkar vara bättre på programmering än musik, minst sagt…

BlackieSixx
0

Pogram jag använder när jag gör egen musik är Reason & Fl Studio.

När jag reccar använder jag Cubase , men inget av dom är gratis.

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

Morphogenesis
0

Det finns en del gratisprogram, och lättversioner av lite kändare program kan ju slinka med när man köper utrustning.

Savage-Messiah
0

Finns ju bra program att använda om du ska skriva instrumental musik. rekommenderar Tuxguitar. I princip samma sak som Guitar pro fast gratis!

Denna kommentar har tagits bort.
MajaL
0

Hur har det gått? :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

JenniferFahlander
0

Cubase .. de använder min pappa när han spelar in. :) De e jätte bra program .. de kör även jag när ja ska spela in :)

BlackieSixx
0

#9: Absolut. :) Har du nått inspelat man får höra? Glad

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

JenniferFahlander
0

ja :) ja har en låt som ja spelat in i studio o nåra fler som som ja spelat in med videokamera. :) Men kan skicka länk här om de går, ;D

JenniferFahlander
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

här en min inspelade låt :)

den vart aldrig klar o vart lite fel o så i den o trummorna ska egentligen inte bara gå så som dom går nu :D haah

JenniferFahlander
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

O här har du en annan egenskriven låt som ja gjorde på nån minut när ja hade tråkigt här om dan. Haha :D

Komponera.se
0

Fler alternativ - http://musikprogram.com/gratis-musikprogram/. Ardour ska vara kraftfullare än Audacity men har en liten donationsgrej som man måste ta hänsyn till.

Cubase är ju rätt dyrt, men ett superprogram.

/Komponera.se Flört

Sivanto
0

Hej! Jag har använt Musicmaker i alla år, kan vara svårt att finna basic, men sök via google. Alla andra kostar, bara basic är gratis, men skitbra! Lyssna på soundclick.com/sivan. Första 7 till 8 låtarna är relativt nya :))) önskar dig lycka till Sivan sivanto.se