Musik iFokus

Musik

Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 4312 ggr
Ilya
0

Tips på nybörjarlåtar?

Har ni några tips på väldigt enkla låtar till akustik gitarr?

Neiah
0

Var ett tag sedan du skrev, men jag rekomenderar Love Story - Taylor Swift!

I stort sett bara 4 ackord & en lätt takt att hålla. Det var det första låten jag lärde mej spela iallefall :) Okej, det är den enda jag kan.. Har bara spelat seriöst några dagar.

Ilya
0

Bättre sent än aldrig! Tack för svaret :D

[Fruktiz]
0

Jag lärde mig också Love Story först och ja, jag tycker att det är en bra och enkel låt att börja med.

Nu har jag börjat spela Hero Of War - Rise Against. Den är också väldigt enkel då den bara har ca 4, enkla ackord. Glad

Neiah
0

#3 Jag har försökt lära mej den, men klarar inte takten..

Skulle vara lättare om det typ stod - ner, ner, upp - upp, ner, upp (höger handens takt) Fick hjälp på så sätt när jag spelade Love Story :P

Vad har du för takt?

[Fruktiz]
0

#4 När jag spelar är högerhandens takt ner, ner, ner. Men det kan nog bero på att jag bara spelar lugna låtar. Men om jag någon gång ska spela lite upptempo-låtar skulle nog högerhanden gå ner, upp, ner, upp osv.

Jag har aldrig tagit lektioner i gitarr, det är bara något jag spelar hemma, så kan inte så jättemycket om takter och sådant. Glad

Ilya
0

#5 Wow, är du självlärd? :)

[Fruktiz]
0

#6 Ja det är jag, men jag är inte en stjärna direkt. Fiol är egentligen det instrument som jag tar lektioner i och spelat längst.

Men nu har jag hållt på med två instrument ett tag. Glad

Neiah
0

Får väl försöka något då.. Hittar kanske en låt som passar mej tillslut :)

Ilya
0

Putt

svenake
0

Riktigt gamla låtar, på nästan bara ett ackord;

Stones  "It's alla over now"     Träna barré       Glad

Cafesinner
1

Goodbye to you, med michelle branch.
Knocking on heavens door, GNR
Boulevard of broken dreams, Green Day.