Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 1622 ggr
[pandes]
0

Musiktips- ALLA GENRER

Lyssnar väääldigt mycket på Green Day, men vill gärna höra om band som gör liknande musik.

Lyssnar praktiskt taget på… allt. Gammalt 50 cent, tupac, gammalt fronda, brostep (spelat sönder de flesta låtar dock) och gillar Katy Perrys röst och skulle vara glad om hon gjorde riktig musik istället för skiten som släppts hittils. Men lika gärna kan jag sätta på lugn musik av OneRepublic så som Fear och Apologize. Sedan svensk musik är Maskinen och Avicii. Oseriös musik är som bra som den kan bli när man lyssnar på "jag är en tönt som spelar counter strike".

Praktiskt taget så är det enda jag inte lyssnar på metal och klassisk musik.

Skulle dock klara metal om det inte var nån som growlade hela tiden! Obestämd

Så tja, några låtar ni skulle vilja dela med er av? Jag är inte speciellt svårflörtad som kanske märks. Glad

[WickedAlly]
0

Mina absoluta favoriter är Sabaton, otroligt bra :)

Annars Bon Iver, Backyard Babies, Nationalteatern, The Rasmus, HIM, Joan Jett & the blackhearts,
Lyssnar också på väldigt blandad musik :)

[pandes]
0

#1 Njaaa, Sbataon har jag allt fått höra… Pratar praktiskt taget bara med metalheds på internet så jag har faktiskt lyssnat och vet att jag inte gillar den sortens musik.

Ska titta på de andra banden! Glad

[WickedAlly]
0

#2 Nä, misstänkte det :P Dock har de även några lugna låtar som inte alls liknar deras "vanliga" så skrev med dem ändå :)

robobengt
0

Här kommer några bra "band" i blandade genrer utan inbördes rangordning

Social Distortion

Soda & His Million Piece Band

HELLYEAH

Bonobo

Amorphis

Rancid

Nina Simone

[pandes]
0

Skriv gärna de bästa låtarna de gjort också, vill ju höra det bästa dom gjort.

robobengt
0

Svårt, men försöker.

Reach for the sky.

Lakeshore (Letter for Early)

Cowboy Way

Kiara

Nightfall

Rejected

Sinnerman

Cafesinner
0

Likt green day - The Offspring & Blink182. Enjoy.

MinNogge
0

One Direction! :D

[pandes]
0

Aldrig i livet

citytjejen
1

Har du lyssnat nånting på Porcupine Tree? De har gjort mycket bra, och en av mina favoritlåtar med dem är "Arriving somewhere but not here". Bra och lång låt med variation i!

/Christina

robobengt
1

Ooooh. Porcupine Tree! Bra grejer!

[pandes]
0

Kan la länka min lista så ni får en uppfattning av vad jag gillar!

lysmasken