SKA
Såg att det inte verkar handla så mycket om SKA musik här, så då tänke jag slå ett slag för det. Älskar SKA, både gammalt och nytt. Först den äldre varianten: Madness, Specials, Desmond Dekker, Selecter m.m.. Svensk SKA: Girlsmen. Liberator, Reinholds m.m..
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
lyssnar mest på 3:e vågen, dvs band som Less Than Jake, Reel Big Fish osv :) Men visst blir det lite Madness och Specials då och då :)

ska-punk är helt okej, exempelvis Rasta hunden :) vanlig ska har jag egentligen aldrig lyssnat på..
1# tredje vågen, är inte det skapunk?
Jo den 3:e vågen har mycket kopplingar till punk :) --> här står det lite mer om 1:a,2:a och 3:e vågen :)

vad är ska egentligen? :S
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#4, läs länken jag postade i inlägg 3 :)

Reggae är en utveckling av SKA. Många tror att det är tvärtom, men skamusik var först. Det är väldigt taktfast och ger ofta en positiv känsla. Om du lyssnar på No Doubt så hör du en variant på skamusik. /Vanessa
HoHo, Emoflickan har visat mig SKA!!! Och visst är det bra!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Då får jag tacka Emoflickan :-). Tack! /Vanessa

Liberator är för övrigt bästa svenska Skabandet, enligt mig då.. Fast de låter lite platt på skiva, men live är det riktigt svängigt.

#9 Live så är de helt helt underbara. Fast det har funnits många Svenska Ska band som varit kanon, men finns inte längre. Som Reinholds. /Vanessa