Vilken gitarr har du?
Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men men. Vad har alla gitarrister här för någon gitarr? Eller har ni flera? Skriv gärna här, såväl som elgitarrer som akustiska. Vad tycker ni om den? Bilder vore också kul!

Hmm, jag har några stycken. en grön Ibanez jag inte minns modellnumret på, en Squier Stratocaster 7-strängad, tre BC Rich-gitarrer (en Warlock, en Ironbird och en Kerry King V) samt en no-name akustisk.
Jag har en Yamaha stålsträngad akustisk som jag inte minns detaljerna på. Den är lite specialutformad så det är tätare mellan banden. Brukar ofta få kommenterar om att den har en speciell klang i sig! 
Har ingen helbild tyvärr, men hittade denna
Ska även införskaffa en elgitarr i veckan, börjar bli på tiden!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag äger en Taylor 214 ce, helt underbar! Sedan har vi också ett par stålsträngade till och någon nylonsträngad =)
Har en lågbudjet el gura som jag köpte för ett x antal år sedan när jag började spela. Hade tänkt mig att köpa en Harley Benton FV430 BK (Flying V replica) så snart som möjligt.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 - sån har jag med ;)
Verkar som att det är många här som lirar akustiskt. =)
Jag har både en akustisk gitarr som jag har ärvt av min farmor och en Squier elgitarr som jag inte minns detaljerna på :)
Men lirar för det mesta bara på elgitarren…
Blir snart att byta till min drömgitarr, en ESP Ltd EC-1000T CTM :)
jag har en akustisk gitarr, gillar inte att spela gitarr. går bara på lektionerna x)
Jag har 2 akustiska gitarrer och 2 elgitarrer, Jag bara älskar att spela och skriva egena låtar :D
En yamaha apx500, en yamaha c40 och en tenson stratocaster :)
Jag har en stålsträngad Levin :)
Se bild.
Jag är riktigt nöjd :), dock kan jag inte spela än utan köpte en gitarr för att lära mig :)
Ibanez
Jag har en stålsträngd ibanez :D
Har samlat på mig några under åren…
- Gretch DV-6 stålsträngad akustisk gitarr (min favorit)
- Peders stålsträngad akustisk gitarr modell jumbo
- Raimundo nylonsträngad klassisk gitarr från -84
- Toledo nylonsträngad klassisk gitarr, urbillig men jättebra :-)
- Fender Stratocaster (Made in Mexico, kraftigt moddad)
- Ibanez Artcore AF-95 jazzgitarr
Sen har jag också en riktigt gammal och dålig nylonsträngad gitarr som jag fick i julklapp 1988 då jag var 10 år gammal, samt tre elbasar (Fender Jazz Bass made in japan -62 reissue, Squier Vintage Modified jazz bass fretless, Alliance moddad stingraykopia). Spelar dock inte jättemycket gitarr utan mer bas, men jag undervisade gitarr i fyra år fram till slutet av förra våren då jag tyckte det tog för mycket tid. Har musiken hellre som stort fritidsintresse än jobb. 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus