Ett skönt punk minne
Det var 1976. Var i London på en klassresa och vi hade aldrig hört talas om punk ännu. Vi var ute på en marknad där de hade ett skivstånd som spelade de första punkplattorna som börjat komma ut. Köpte bland annat en av de första singlarna med Pistols Anarchy in the UK (nummrerad under 100), The damned första även den nummrerad till under 100 och en massa fler rariteter. Där fick man blodad tand för denna nya musikform.
Nästan varje kväll uppsökte vi små pubbar där punkbanden spelade för fullt. Kommer särskilt ihåg en liten pub med plats för ca 50 personer dit vi gick. The Damned spelade och man stod mitt i bandet för så liten var stället. Efter konserten lyckades jag få en badge av Captain Sensible som det stod the Damned på. Har fortfarande kvar denna badge som var en unik sak som de hade tryckt upp bara för sig själva. Den var alltså aldrig ute på marknaden och jag har altså en av dem.

gaah, fint :) anarchy in the UK - den är bara för sköön.

Det där är stort! men det verkar nästan som att kasta pärlor för svin här…

Åh, vad avundsjuk jag blir. Vore det inte för att det inte är fint att tigga så skulle jag göra det :-). Wow, vad läckert. Det bräcker det jag känner för att brorsan såg Dead Kennedys bland annat. Hoppas att du gör som jag. Ramar in konsertminnen och skivor, har det som konst här hemma. Man är lite störd. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.