Annons:
Etikettmetal-rock
Läst 4028 ggr
[Nooway]
11/13/11, 8:02 PM

BM-are?

Tycker det verkar lite dåligt med BM-are på iFokus. Finns det några fler än jag? Flört Haha. Death går också bra såklart.

Isåfall, har du några musikfavoriter?

Mina favoriter är mer eller mindre alltid Carpathian Forest, Nattefrost, Funeral Mist, Shining, Belphegor, Deströyer 666, Marduk osv.

Annons:
felixhaljeskog
11/14/11, 2:15 PM
#1

Jag är inte så jätte mycket för BM, men favorit, e nog Belphegor inom BM :P

Death e jag mer inne på, lugnt det bästa genret enligt mig då !
Favorit e vääldigt många, men det som sitter mest e väl Cannibal Corpse, Amon Amarth - viking döds dåra men jag sätter dom där :), sen e det väldigt många men dom två e nog dom Absoluta ! ;D

[Nooway]
11/14/11, 5:09 PM
#2

Ah, men Belphegor är riktigt nice :)

Kul att det finns någon som lyssnar på "tyngre" musik och inte bara Bullet for My Valentine och In Flames iaf haha ;)  (Inget fel med folk som lyssnar på sådan musik, men jag har ju inget gemensamt att diskutera inom musik med dem.)

Viking metal är jag lite inne på med, då är Thyrfing klara favoriterna för mig! 
CC lyssnade jag rätt mycket på förr, hade en döds-period ett tag som började med Bloodbath. Favoriten inom döds för mig :D

Kul med svar iaf! :D

Nathile
11/14/11, 6:32 PM
#3

Carpathian Forest, Bloodbath, Graveworm och Agathodaimon ligger mig varmt om hjärtat. Gå hem i spöregn och vråla med till Ten Masked Men - Cry me a river i lurarna är en favorit.

Annars så har jag nog blivit rätt nedtonad på sistone med mycket Alice Cooper, Kiss, Dio, Accept och sådant, men blev precis nyförälskad i Dissection så jag har inte blivit helt mjukis än. :)

[Nooway]
11/14/11, 8:05 PM
#4

Pluspoäng för Carpathian Forest, Dissection och Bloodbath! :D Haha.
Mja jag hade en lite mildare period jag med ett tag, men jag kommer inte ifrån BM alltså :)
Det kommer väl och går lite för många tror jag.

[Morfalum]
11/14/11, 8:25 PM
#5

Wolves in the throne room är favoriter. Men de är ju inte riktigt true hehe. Vad innebär att vara BM:Are? Förstår inte riktigt vad du menar Tungan ute Menar du helt enkelt folk som gillar BM?

Självklart finns det få BMare överhuvudtaget, det är för tunga koncept och för extremt för att den mediokra idioten ska tycka om det.

[Nooway]
11/14/11, 8:29 PM
#6

#5 Ja alltså personer som mest lyssnar på BM helt enkelt :)
Söker efter folk som lyssnar på det tyngre helt enkelt, och som sagt Death med då. 

Jo det gör det ju såklart, men jag tycker att det borde finnas fler här på iFokus än vad jag fått uppfattning om :)
Ja BM passar ju inte direkt alla haha.

Annons:
felixhaljeskog
11/15/11, 5:29 AM
#7

själv skulle jag tycka det var kul ifall det kom in fler med smak av Brutal death å Grindcore :P

Där har vi ju också väldigt tunga saker :D å snabba dessutom :D

Morphogenesis
11/15/11, 11:04 AM
#8

Skulle inte direkt identifiera mig som BM:are, och har gjort narr av ganska många sådana i mina dagar. Det finns dock en del helt okej BM. Är mer förtjust i DM om man ska välja, men föredrar att inte välja allt. Men i gengäld, vem kan inte tycka att Immortal är söta, att Darkthrone är gulliga, att Marduk är kramgoa, eller att Emperor har gjort en hel del fräsig musik? Det jobbiga med BM är dess fanatiska fans som blir helt rabiata.

#7. Satt och myste med grindfarbröderna Napalm Death igår ;)

felixhaljeskog
11/15/11, 1:17 PM
#9

#8 ja dom e mysiga ;D

Nathile
11/15/11, 7:08 PM
#10

#6 Fick min mamma att lyssna på Cradle of Filth när jag var 14 år. Visserligen Nymphetamine, men ändå. Blev rätt förvånad! - Sedan brukar väl CoF inte vara så populärt att nämna, men Dani var min stora kärlek just då. ;)

#7 Excrementory Grindfuckers är roliga, men där går nog min grindcore-gräns tyvärr. ^^

[Nooway]
11/16/11, 2:23 AM
#11

#8
Jo alltså, vissa bands image är ju lite… Rolig med haha. Och ja, fansen kan vara lite väl hårt åtdragna med haha.
Och ja du nämner ju bara bra brand, enligt mig!

#10
Fast, CoF är ju långt ifrån BM. Från början var de ju mer åt Death hållet (Invoking the Unclean osv) :)
Haha jo när jag var 13-14 var Dani min gud med haha ;)  Kan ju inte hjälpas att han såg förjävla bra ut där ett tag ;D

Och jag håller med där om Excrementory Grindfuckers, vilka sköningar alltså! Men som du med säger, det är väl så långt onom Grindcore jag kommer med.

Nathile
11/16/11, 4:15 AM
#12

#11 Nej, det är väldigt sant! Var övertygad om att det var BM då, dock, var mod på CoF-gruppen på Lunar… :D

felixhaljeskog
11/16/11, 5:10 AM
#13

Men jag har typ alltid underat, Vad hamnar CoF i för genre?

Annons:
[Morfalum]
11/16/11, 7:33 AM
#14

BURRRRRRRRZUM

Nathile
11/16/11, 7:46 AM
#15

Han var så snygg när han var ung!

Morphogenesis
11/16/11, 11:15 AM
#16

#11. Visst, hårdrock och metal överlag kräver ju lite image, men jag gillar verkligen inte när det går överstyr. Hela "jag är mer trüe än du"-mentaliteten är så fruktansvärt jobbig. De flesta växer ifrån det som tur är. En bra låt är en bra låt, vem eller vilka som gjort den spelar mindre roll hos mig. När Lady Sovereign kan följas av Paramore och bytas av med Immortal, då är jag nöjd =)

Genredebatter kan också pågå i evigheter ;)

#13. De hamnar iiiiiii, musik? ;)

felixhaljeskog
11/16/11, 11:44 AM
Nathile
11/16/11, 4:20 PM
#18

För mig finns det två genrer inom metal: den som ger farmor huvudvärk och den som inte gör det. Tungan ute Resten kvittar för mig.

felixhaljeskog
11/16/11, 4:46 PM
#19

Visste inte en att det fanns en genre inom Metal som INTE ger farmor huvudvärk .. xD

Nathile
11/16/11, 6:03 PM
#20

Heavy och doom brukar vara okej. :>

Annons:
felixhaljeskog
11/16/11, 6:18 PM
#21

Haha min mormor tror de e "skrik" musik bara hon hör trummor xD

Nathile
11/16/11, 6:34 PM
#22

Haha, känner igen det där… "Nu börjar de snart skrika!"

Men tillbaka till ämnet lite:
Waah, den är så bra! Älskar texten! :D

felixhaljeskog
11/16/11, 7:16 PM
#23

Det där e fin musik !

[Morfalum]
11/16/11, 7:48 PM
#24

#15 Varg Vikernes? Jaa visst var han. Tycker han ser bra ut fortfarande. Men inget slår black metal åren.

Greigh
2/3/13, 6:45 PM
#25

#13
CoF räknas förmodligen i Goth Metal-genren.
De började sin karriär med melodisk black metal, men det vände väldigt fort.

Greigh
2/3/13, 6:47 PM
#26

Jag gillar Black Metal när det låter såhär, annars får det kvitta:

Greigh
2/5/13, 8:43 AM
#27

Älskar Darkthrones kommande skiva som släpps i slutet av månaden.
Den riktiga crust punken biter sig fast på mig som vanligt. Jag är glad att dom gav upp BM-konceptet och satsade på nytt. Darkthrone som black metal blev bara tjatigt i längden:

Annons:
[rocklover]
2/10/13, 9:47 PM
#28

här har vi en BM-are!!!!! älskar Burzum, mayem, Gorgoroth, Nargaroth, osv. :)

[0123]
11/15/14, 11:01 PM
#29

Immortal då?

Carrosh
11/16/14, 2:33 PM
#30

Jag blir helt jättevarm i hjärtat så fort jag hör någon nämna Bloodbath! Inte för att det är så mycket BM, men ändå.

Lyssnar lite grann på BM, men inte övermycket. Blivit litegrann Immortal, Dimmu Borgir och Darkthrone. Men börjat komma in i det mer och mer på sistone, känns som ett naturligt steg från death och folk death på något vis.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

TH86
4/20/15, 10:14 AM
#31

Lyssnar mycket på old school thrash/Death/Black framförallt Sydamerikansk som Sarcofago, Sextrash, Sepultura, Holocausto, Mutilator, Masacre, Hadez, Necrofago, Mortem, Vulcano m.m

När det kommer till ren BM så gillar jag främst: Bathory, Funeral Mist, Forgotten Tomb, Emperor, Dissection, Wulkanaz, Nifelheim, Craft, Arckanum,

Endoftheworld
2/20/16, 10:55 AM
#32

Jag fastnar väldigt lätt för just tyngre musik så är väldigt blandat med stilar men just BM har hängt med länge och några favoriter är Dark Funeral, Marduk, Månegarm, Behemoth, Watain

[Túrwen]
2/25/16, 9:43 PM
#33

Behemoth, Summoning, Emyn Muil och Windir är favoriter. 

Är mer för doom och döds metal men börjar snöa in mig allt mer på black.

Upp till toppen
Annons: