Annons:
Etikettkoreanskt
Läst 3276 ggr
difrenso
5/31/12, 8:24 PM

k-pop :3

HELLLLUU Skrattande

Här är en ganska ny k-pop lover :3 Älskar allt från Mblaq till bigbang, och jag är nog inte den ända som älskar k-pop här eller hur?!?!?!?

  • Redigerat 2/24/23, 7:10 PM av Moon AppleGrey
Annons:
MuffinsTroll
6/3/12, 7:27 PM
#1

nejdå,

det har varit mitt liv i flera år. c:

vilka gillaru?

KevinWoo
10/13/12, 10:09 PM
#2

K-pop in my <3 bäst tycker jag är U-kiss och sedan kommer nog Super Junior. Vad tycker ni?

MuffinsTroll
10/13/12, 11:16 PM
#3

Jag började lyssna 2004 på DBSK, så dem är nog min nummer 1. Sen så älskar jag B.A.P, BTOB, och stort sätt alla killgrupper. Älskar även Secret & Sistar och SNSD men även andra tjejgrupper. (:
Vilka tjejgrupper föredrar ni? (:

denaesboz
12/3/12, 9:10 PM
#4

Lyssnar inte alls så mycket på tjejgrupper mest killgrupper. #3 har du facebook? Cassie sen 2008 här ;)

AnnaMoonshadow
1/8/13, 11:18 PM
#5

Jag lyssnar också mycket på Kpop, big bang , u-kiss och 2ne1 är några bland många favoriter. Intresset för koreansk musik växte fram i samband med mitt intresse för japan och jpop ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MuffinsTroll
1/9/13, 1:33 PM
#6

#4 Jadå klart jag har fb. skriv i PM c:

#5 Åh Jpop! Det börjar bli ganska vanligt att Jpop fans hittar Kpop efter ett tag, vad kul! c:

Måste bara nämna att jag såg Big Bang live på deras alive tour, *död tjej* Daesung är min! Kyss

Annons:
AnnaMoonshadow
1/9/13, 3:58 PM
#7

#6 jag skulle åka till london och se dem jag med men pengarna räckte inte :/ dock var jag på Music Bank i Paris i februari förra året, det var en fantastisk upplevelse!

btw så pratar vi mycket Kpop inne på japan just nu, behandlar ju mycket övrigt östasiatiskt där med ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MuffinsTroll
1/9/13, 6:04 PM
#8

#7 Åh vad tråkigt! Jag har även sett Rain i Tyskland live och även BEAST, 4Minute & G.Na i London live. En oförglömlig helg! :) Hann dock inte se Music Bank.. /:

Mjo det kan jag tänka mig, SHINee har börjat ta över stort följande från DBSK :D

AnnaMoonshadow
1/10/13, 8:37 AM
#9

SHINee är så sjukt bra dansare! Men 2PM var jag och mina vänner överens om hade det bästa framträdandet under Music Bank, de levererad 110% verkligen! Gaah… blir så lycklig av att tänka tillbaka på det ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MuffinsTroll
1/10/13, 11:04 AM
#10

#9 2PM är en av mina många favoriter! Dem är fett roliga och snygga också. c:
Taggar inför deras comeback! Hihi :D

AnnaMoonshadow
1/10/13, 11:37 AM
#11

#10 ja äntligen äntligen, har väntat så länge på deras album nu >___< men snart!! Något annat som du ser fram emot i år när det gäller Kpop?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MuffinsTroll
1/10/13, 5:55 PM
#12

jag med, men måste spara då igen också med andra ord. tänker inte sakna ett album från min samling!
jag ser mest fram imot min älskade daesung's kommande soloalbum nu i februari. sen vet man ju underbart nog aldrig vad som kommer komma näst så jag är fett taggad på allt kan man säga. Sistar comeback vore inte fel heller :D
själv då? ^^

AnnaMoonshadow
1/14/13, 10:59 AM
#13

jag håller med dig, tycker att det mesta ska bli intressant. Vissa band börjar riktigt klicka nu känns det som. Men ska jag välja något specifikt så är det nog 2ne1 eftersom de är en av mina favoriter ^__^ De har varit lite trögt med nytt från dem under 2012

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
MuffinsTroll
1/14/13, 3:57 PM
#14

mjo men 2NE1 skall ju släppa nytt första halvan av året :D

AnnaMoonshadow
1/15/13, 3:32 PM
#15

mm precis, det ska bli intressant att se om de kan fortsätta på samma bra sätt som tidigare ^^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MuffinsTroll
1/15/13, 5:34 PM
#16

det kan dem alltid, haha! ne men dem gör en aldrig besviken tycker jag! :)

AngoStar
8/13/13, 12:04 PM
#17

Jag brukar lyssna på SNSD och 2ne1 ^^

//Elina ♥

AnnaMoonshadow
8/14/13, 8:18 AM
#18

#17 jag är så glad att 2ne1 äntligen är tillbaka <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AngoStar
8/17/13, 10:11 PM
#19

Samma här 😃 #18

//Elina ♥

ara11
8/21/13, 9:29 PM
#20

Jag älskar k-pop! (^^) Är helt besatt av b2st och tasty! :D

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Annons:
Yen-Chan
9/2/13, 9:16 PM
#21

Mina favoriter är 2PM, B.A.P och SHINee~ Älskar dem, så sjukt bra!

Är ni intresserade får ni gärna titta in i min Kpop hemsida/blogg :D
http://wilwarin3.webnode.se/

Sajtvärd SydKorea Ifokus

denaesboz
9/3/13, 7:41 PM
#22

Är det Någon av er som ska träffa Eatyourkimchi i Stockholm?

AnnaMoonshadow
9/4/13, 8:38 AM
#23

Jag har tänkt åka dit ^_^ som tur är har jag vänner i stockholm :) sj?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

denaesboz
9/5/13, 7:58 PM
#24

Vad kul, var åker du ifrån?😃

Själv så kanske jag ska dit om jag får för mamma.

AnnaMoonshadow
9/6/13, 7:55 AM
#25

Katrineholm, så det är inte jättelångt ^_^Sj?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MinNogge
9/7/13, 11:28 PM
#26

Jag är inget Kpop fan men min syster är så gillar gärna hennes sida på facebook! https://www.facebook.com/BringKPOPtoScandinavia?fref=ts

Freddy H-K
1/16/15, 7:55 AM
#27

Är detta K-Pop eller? En av de första låtar jag hört där man sjunger på asiatiska. (Kommer ihåg soundtracket till Fast and The Furious Tokio Drift) 

Tycker den är bra iaf Glad https://soundcloud.com/stormzex/featseeu

Annons:
Cireea
1/16/15, 11:20 AM
#28

#27 Nej det är inte Kpop 🙂

Här har du ett exempel på Kpop BIGBANG - Fantastic Baby


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Freddy H-K
1/16/15, 1:02 PM
#29

Aha vi snackar typ Gangnam Style här 🙂

Cireea
1/16/15, 1:04 PM
#30

PSY är en Kpop artist under YG Entertainment, samma bolag som BIGBANG. 🙂 Så ja, det stämmer att Gangnam Style är en Kpop låt. Dock är det väldigt ouppskattat bland Kpop-fans att kalla sig Kpopper om man endast lyssnar på Gangnam Style😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Freddy H-K
1/16/15, 1:10 PM
#31

Då är jag inte än Kpopare än då 🙂

Cireea
1/16/15, 1:14 PM
#32

Haha nej kanske inte det 😃 Det brukar ju inte vara så uppskattat inom någon genre om man bara lyssnar på en låt eller så. 

Däremot kan man hitta in till Kpop världen via Gangnam Style, det är det många som gjort! Man får bara hitta rätt grupper att lyssna på då det finns ett enormt utbud av artister.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
1/17/15, 10:03 AM
#33

#27 den låten du länkade är av SeeU, en koreansk vocaloid. Det är alltså ingen människa som gör den låten utan allt är skapat i ett ljudprogram som bygger på en sångerskas (Dahee Kim från bandet GLAM) röst.  Den mest kända vocaloiden i världen är dock japanska Hatsune Miku som bland annat har varit på stor turné. (karaktären uppträder då genom ett hologram). Som alla vocaloids har SeeU ett särskilt utseende och personlighet. Hon är 17 år, söt och positiv kan man bland annat läsa. Jag som nyligen ramlade över henne (jag är inte jätteinsatt i alla vocaloids) tycker hon är supersöt! 

Så ingen Kpop alltså men du är kanske på väg åt rätt håll ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Freddy H-K
1/17/15, 11:38 AM
#34

Aha 🙂

Annons:
AnnaMoonshadow
1/18/15, 5:09 PM
#35

Det är en väldigt nördig och asiatisk grej med andra ord :) Kika in på sydkorea.ifokus om du är intressrad av mer k-pop och vill du veta mer om japanska nördigheter så har vi japan.ifokus också :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: