Annons:
Etikettrecensioner
Läst 1498 ggr
[rolnor]
5/3/13, 12:49 PM

Eurovision 2013

Jag har köpt musiken på iTunes och lyssnat igenom låtarna några ggr. Jag tycker att Englands bidrag "Beleive in me" med Bonnie Tyler är bäst, kul att hon fortfarande sjunger också. Sen är Moldavien bra, även Tysklands bidrag med Cascada är OK.

Vad tycker ni?

Annons:
[Starman]
5/4/13, 11:41 AM
#1

Cascada, är inte deras bidrag plagiat rakt igenom? Cascada har väl inte gjort något annat än att stjäla rakt igenom sin karriär.

Edit: Det här frågar jag utan att ha lyssnat på bidraget. Jag bara antar att Cascada gör som Cascada vanligen gör; stjäl.

[Starman]
5/4/13, 11:44 AM
#2

Lyssnade nu.

Vilket euro-SHM-skräp. Seriöst, den där låten skrevs förmodligen på en kvart.

[rolnor]
5/5/13, 12:33 PM
#3

Menar du Cascada? Hennes låt har beskyllts för att att plagiera "Euphoria" och det finns ju likheter…

Spruca
5/7/13, 9:53 PM
#4

Gillar Nederländerna, Danmark och Grekland xD Ska dit och kolla iaf :)

Spruca

 

[rolnor]
5/8/13, 12:09 PM
#5

Jag tycker att årets startfällt är ganska svagt överlag, finns ingen låt som riktigt fäster, gillar inte Sveriges bidrag nåt vidare heller. Förstår inte detta trams att vi ska ha utländska jurys som ska tycka om svenska bidragen i melodifestivalen. Svenskarna hade ju Yohio som klar vinnare, han hade varit kul att få med i den stora tävlingen tycker jag.

JazzBass
5/8/13, 3:18 PM
#6

Har inte hört så många bidrag ännu, men inget av det jag har hört har övertygat speciellt mycket inklusive det svenska, enerverande låt tycker jag. Själv är jag från Finland, och är sedan 7 år tillbaka småbekant med sångerskan i Finlands bidrag. Självklart hejar jag på henne och jag tycker låten är catchig. Det blev en del rabalder här hemma kring den något naiva texten tidigare i våras, men när man känner sångerskan och vet att hon varit tillsammans med sin pojkvän i 8 år förstår man den på rätt sätt… Tippar på åtminstone finalplats för henne, kanske t.o.m.  top 10. Få se hur det går. Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
[rolnor]
5/8/13, 7:06 PM
#7

Finland är också OK tycker jag, mycket möjligt att det blir topp 10. En sak som jag funderar på är om det album jag laddade hem är dom slutliga versionerna eller om det finns länder som byter till engelska i själva tävlingen??

Upp till toppen
Annons: