Annons:
Etikettmetal-rock
Läst 2402 ggr
felle-j
2015-01-17 01:52

Raised Fist

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 19:e Januari släpper det svenska hardcorebandet Raised Fist sitt sjätte album, From The North, men det finns redan nu på Spotify att lyssna på. Jag har bara lyssnat igenom albumet snabbt en gång men jag ska lyssna igenom det lite fler gånger snart. Två låtar från deras nya album som jag fastnade för är Flow och In Circles. Väldigt bra låtar tycker jag. Ni som har lyssnat på From The North, har ni någon eller några favoritlåtar hittils och vad tycker ni om albumet?

Har ni inte hört Raised Fist förr och om man gillar sådan musik så kan jag rekommendera att man lyssnar på deras femte album, Veil Of Ignorance, och deras senaste. De övriga albumen har jag inte lyssnat så mycket på tyvärr så jag kan inte säga så mycket om dom men jag ska definitivt ta och lyssna på dom någon gång.

Ovan är den första låten jag hörde av Raised Fist och omedelbart fastande jag för den. Fortfarnade är det en stor favorit. Har du någon favoritlåt av Raised Fist? Jag brukar inte lyssna på så mycket hardcore och liknande men vissa band har jag fasnat för, och Raised Fist är verkligen ett av dom!

Annons:
felle-j
2015-12-18 01:08
#1

I tisdags spelade Raised Fist live i Musikhjälpen med sin låt Flow. Hade varit kul att vara där och se dem spela. 🙂

Länk

Upp till toppen
Annons: