Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 1982 ggr
Moalinn
2015-01-30 22:23

Konsertabstinens

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har konsertabstinens, på riktigt. Vilket jag har haft sen december någon gång men nu börjar det närma sig årets Första konsert (en månad kvar ….) och jag vill inget annat än gå på konsert!

Så, kan inte vi bara ha ett inlägg där vi slänger upp bilder från konserter vi varit på, länkar videor, snackar om hur underbart det är att stå bland hundratas svettiga människor och "sjunga" (aka skrika ut låttexter) tills man inte kan andas. 😃

Bilden visar bandet jag allra helst vill se just nu, The Amity Affliction. Ska se dem den 17 mars med of mice and men så är lagom taggad ;)

jaaaa, jag vet. Blixten var tydligen på och jag hade ingen som helst aning om detta faktiskt. Skäms otroligt mycket över det haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ilenna90
2015-01-30 22:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

I feel ya ;D har också abstinens efter konsert! Var över ett år sen jag var på min senaste, men bara typ 2 månader tills jag ska iväg på nästa konsert nu :D :D 

Här är 3 bilder från den allra första riktiga konserten jag var på själv tillsammans med min kusin. Jag hade ganska så nyligen upptäckt Kill hannah när jag fick höra från en kompis att dom skulle komma hit som förband till Aiden!
Hade aldrig hört talas om Aiden men lyssnade väl in mig på typ 2 låtar haha - gick ju ändå för förbandets skull. 
Aiden blev en mindre chock för oss. För det första var ju typ alla andra fans och där för hans skull och kunde därmed låtarna. Vi fick låtsas att vi visste vem han var (a) Sen vid introt av en låt delades plötsligt hela publikhavet upp i två delar och vi lyckades såklart hamna längst fram i en utav dom - fortfarande helt ovetandes om vad som pågick. Sen när låten körde igång rusade alla mot varandra och vi typ.. flög med :) XD Så det var min första erfarenhet av wall of death haha! Därefter rökte han på scenen, skrek åt alla att ´put your damn phones down!´ osv. Helt sjukt för två konsert-nybörjare hahah! Kommer ihåg att vi var jätterädda samtidigt som vi bara skrattade x') 

Kill hannah var däremot helt underbara. Det är en sån sjukt härlig känsla att verkligen se personerna, höra rösterna, höra musiken live som man tidigare bara hört på skiva/datorn och sett på bild. Det går liksom inte riktigt att fatta när man är där utan det är först efteråt man inser att man faktiskt varit där - tyckte det då och tycker fortfarande så ett antal år och konserter senare! Det är så sjukt mycket att ta in på samma gång men samtidigt är det ju den känslan man älskar :'D <3

Moalinn
2015-01-30 22:51
#2

Ja, det är en väldigt speciell känsla att se människorna på riktigt. När jag väl är där tycker jag att det är helt otroligt men när jag kommer hem så slår det mig att det är ju bara människor. Helt vanliga människor som låter lite när de öppnar munnen haha!

#1 Vilket band ska du se? :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-01-30 22:58
#3

haha jaa det är sant! Men ändå, det är människor som fortfarande är väldigt speciella för en själv och som kan beröra en otroligt mycket genom att öppna den där munnen haha :D När man lyssnar på ett band hemma/ser bilder tycker jag ibland att det känns lite som att dom egentligen inte finns, att man inte kan greppa det. Och sen när man verkligen ser dom framför en och får sjunga (aka skrika, som sagt ;D) tillsammans med dom så blir det liksom bara sådär iiiihh dom finns! typ haha. 
Åh det här får ju bara abstinensen att bli värre haha! 

Black Veil Brides :) Vet inte vilka förband det blir än, dom brukar ju tyvärr inte ta med samma ´special guests´ som dom har på usa och canada-turnèerna :/

Moalinn
2015-01-30 23:15
#4

Ja, det är sant det med!

I see! Du ska bara veta hur glad jag är över att Memphis May Fire och Set It Off inte är support i Sverige för jag, sorry, har liiite svårt för BVB och undviker dem om det går. 😎

På senare tid har jag börjat gå på konserter bara för att, inte för att jag älskar bandet som spelar. Till exempel senaste konserten med Parkway Drive, Heaven Shall Burn, Carnifex och Northlane. Northlane och HSB tycker jag är rätt coola men jag hade överlevt utan att se dem. Tror jag gick för att känna att man lever. Slutade med att sångaren i HSB gjorde en vacker min när jag filmade (länk till filmen) och jag petade på honom också, så det var inte totalt värdelöst ;)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-01-30 23:33
#5

haha åh ;D men man kan inte älska alla band! Dom är väl verkligen ett av dom där banden som folk antingen älskar eller hatar.
Lyssnar du mycket på Memphis May Fire och Set It Off?
Dom har med sig ghost town nu också och dom hade jag väldigt gärna velat sett! Inte några jag direkt lyssnar jättemycket på men tycker att deras You´re so creepy(https://www.youtube.com/watch?v=z59KF864W-s) är helcool och tror att dom hade varit kul att se/höra live. 

Åh det skulle jag också vilja göra! Det är ju verkligen då man kan upptäcka nya band. Det blir ju liksom inte samma känsla att lyssna på ett nytt band hemma på spotify som att gå på en spelning. Och just för den där känslan också som du säger, att känna att man lever. Bor du i sthlm/gbg/malmö/i närheten? Jag bor rätt långt ifrån stockholm så för mig är det inte bara att åka iväg på en spelning bara för kul riktigt, för även om själva biljetten inte behöver vara så dyr så blir det tågresor, boende osv osv. Så då blir det bara att man åker på favoritbanden. 

Hhaha men vad fint! 😃Och petande är bra grejer ;D

Moalinn
2015-01-30 23:50
#6

Jaaaa, det var Ghost Town, inte Set It Off .. well my bad haha! Memphis May Fire är typ mitt favoritband 😃 Sett dem live två gånger, i sommras tog Matty min hand och höll i den way too long :( Och jag petade på Cory 🤤 (Värsta fangirlen här okok).
Lyssnade på Ghost Town för något år sedan men tröttnade, inte riktigt vad jag brukar lyssna på. Set It Off däremot tycker jag om ;) Men håller med om att GT skulle kunna vara riktigt coola live!

Förstår precis! Det är riktigt segt att bo långt bort och inte kunna dra på första bästa spelning liksom. Jag bor några mil norr om Göteborg och det tar ca 1 timme med buss till stan så jag kan dra på en hel del konserter utan att det kostar en förmögenhet. De flesta band spelar ändå i både Stockholm och Göteborg, förutom de som är lite coolare än alla andra och spelar bara i Stockholm men då får man lägga ut lite pengar för det. Helt klart värt det när det ändå bara händer någon gång ibland!

Du får flytta helt enkelt 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ilenna90
2015-01-31 00:11
#7

Men jag tror att Set It Off var med när dom körde tillsammans med Falling In Reverse för nån månad sen? Eller så var det Drama Club. Eller alla tre.. Nu blev jag osäker själv haha! Men dom var flera stycken i alla fall!
Men aw vad mysigt 8D (och det är helt okej att vara fangirl hih!) Jag har aldrig lyckats vara sådär långt fram att jag haft möjligheten att få peta -.- 
Jag sökte precis på Set It Off på spotify och insåg att jag aldrig lyssnat på dom O_o (hade starkt för mig det haha!) Trodde att dom hade mycket hårdare musik så det här var en överraskning :o Kanske borde lyssna in dom lite mer. Har du någon särskild låt att rekommendera? :)

Det är ju perfekt :D Jag bor ca. 2,5 timmars tågresa från sthlm. Men sen slutar ju tågen gå vid 18 eller något så då är det ju ofrånkomligt att behöva bo över ;) Hade tur senaste bvb-konserten dock då min brorsa bodde i sthlm för tillfället så att jag kunde bo där (och så att jag hade någon att tvinga med att leta efter fryshuset och fatta alla olika pendeltåg/tvärbanor osv 😇)
Ja men eller hur! När det är något band man verkligen vill se, vilket kanske inte händer jätteofta, så är det klart att det är värt att betala lite extra och åka lite längre. Man vill ju inte missa en sån chans liksom!

jaa det verkar som att det är det bästa alternativet 😃

Moalinn
2015-01-31 01:10
#8

Det kan mycket väl varit så ja!

Man får knööö. Passa på när alla hoppar, då är det bara att hoppa lite men samtidigt röra sig framåt ;) Om inte annat så hamnade jag i princip längst fram när jag såg Parkway Drive med Memphis May Fire och We Came As Romans på Tyrol i Stockholm och då kom vi dit 30 min innan insläpp. Vet inte om BVB är mer populära än Parkway Drive, men Sverige älskar PD så jag tror nog att du kan tänkas komma långt fram om du bara vill! Många drar upp till restaurangen och baren när de kommer in. Fast du kanske har varit på Tyrol innan? 🤐

Set It Off är faktiskt rätt bra! Låt att rekommendera är nog Dream Catcher men tycker även om Dad's Song. Deras nya Why Worry är riktigt catchy haha!

Ja, precis. Det borde gå nattåg tycker man, såna som alltså kör på natten men tar lika lång tid som ett "vanligt" tåg på dagen, iallafall till Göteborg men nä.

Haha ååh, tänk om man ändå hade någon i Stockholm som kunde visa vägen. Alla dessa gånger man har gått fel. Men nu vet jag vart det mesta (aka fryshuset och tyrol) ligger så bara jag hittar ut från centralen så fungerar det, men jag går alltid ut vid fel ställe .. helt värdelöst är det.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-01-31 01:49
#9

jaa jag har kört på den metoden på festivaler - funkar alltid att bara råka kasta sig framåt sådär haha. Fast då är ju aldrig scenerna lika låga så som dom kan vara på mindre klubbspelningar, så det blir liksom inte samma sak ;) Nu senast på bvb gick jag själv (fast träffade två tjejer i kön som jag kunde hänga med där inne också) och kommer gå själv i mars också - och av nån anledning känns det jobbigare att försöka tränga sig framåt då, känns redan lite dumt att gå själv liksom -.- 
Nej det har jag faktiskt inte! Så det blir en ny erfarenhet ;) Har varit på Debaser slussen några gånger, nalen och fryshuset klubben. 

dad´s song gillade jag! :) Inte riiktigt min typ av musik men som sagt, dads song var väldigt fin :D Och jaa, why worry var helt klart catchy ;D på 1.06(Why! Why! worry..) fick jag starka flashbacks av N´syncs Bye bye bye haha! 

jaa men verkligen. taskigt värre. 

haha jaa det är skönt när man varit till dom vanligaste ställena, så slipper man åtminstone ibland att virra bort sig. Är verkligen glad att jag hade hjälp till fryshuset för det kändes ju som att det låg mil utanför city haha, och så alla byten med tvärbanor och grejer. Vi skulle åka och kolla läget kvällen före och det var ju typ kolsvart, men jag var bara ´jo men jag har sett bilder på att det ska lysa stora röda bokstäver så vi kommer se det! :D´ sen virrade vi runt med google maps i en evighet (en kall sådan) och sen visade det sig ju att dom där lysande bokstäverna var trasiga och väldigt släckta haha. 
Åh men samma här! Och går man råkar gå ut på fel sida från centralen så är man ju helt lost! Ser typ ut som att man hamnat i en annan stad haha!

Moalinn
2015-01-31 03:16
#10

Nä, det är sant. Mindre spelningar är bäst. Låga scener (om inte annat hög scen men inget staket) och det bästa av allt - inga vakter! Något jag har märkt är dock att folk gärna står med 10 meters avstånd när det är mindre spelningar, alltså riktigt små band som spelar på en liten "klubb". Jag är ju inte så mycket bättre och ställer mig bredvid någon haha men varför blir det så egentligen. Jag menar, att stå hoptryckta framför scenen är liksom en del av konserten. Att stå utspridda med 10 meters mellanrum får ju en annan att se väldigt konstig ut när man vill göra saker som man gör på konserter, typ hoppa och slänga med armar haha! Detta land alltså. Undrar om det ser likadant ut i andra länder.

Äsch, det är bara att köra! Le lite snällt till de som slänger dödsblickar på dig så blir det jättebra ;)

Tycker hela videon + musiken känns lite nsync, men den är riktigt catchy ändå. En sån låt man (iallafall jag) skuttar omkring till haha!

Finns det bokstäver som lyser? Det var ju lite coolt haha. Varit där två gånger men inte sett några bokstäver, speciellt inga som lyser 😃
Det bästa är att man väldigt ofta kan följa efter folk som man tror ska till samma ställe, för fans av ett speciellt band ser ut, låter och beter sig på ett speciellt sätt. Tog dock fel en gång och följde efter ett par tjejer och insåg att jag gick åt helt fel håll haha. Så den tekniken fungerar inte alltid! 😎

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-01-31 10:44
#11

Ja det är konstigt faktiskt! Minns att det var så på nån av KH-konserterna på Debaser. Sen när förbanden spelat klart och det kommit ännu mer folk så har det ju till sist blivit att alla tryckts ihop ändå, men jaa folk är verkligen noga med att hålla avstånd först haha. Tror faktiskt inte att det är så i andra länder, känns som att det är nått vi svenskar sysslar med bara XD Tycker dock inte att det är likadant på festivaler, men då är väl människor inne i något annat slags mode haha. 

Det är definitivt skuttmusik! ;D 

Nu blev jag ju osäker på om dom verkligen lyser när du säger sådär.. XD Men bokstäver finns det i alla fall! ;D http://tillsammansforsverige.fryshuset.se/files/2012/06/548063_fryshuset_2010.jpg 
hahah vart kom du då någonstans? 😂Kul om man följt med ganska långt och så visar det sig att dom ska hem till någons lägenhet eller så haha. Men ja det har du rätt i, man ser i 9 av 10 fall vilka som ska på samma konsert så är man väl i rätt område brukar det gå rätt lätt att hänga på någon, helt klart! 8D

Moalinn
2015-02-10 12:39
#12

Festivaler är verkligen något helt annat. Dessutom har man betalat en halv förmögenhet så inte vill man väl stå tre mil bort bara för att man är som man är ;)

Har faktiskt aldrig sett bokstäverna! Känner inte ens igen byggnaden 😮 Kanske syns om man kommer uppifrån? Eller? Nä? Jag vet inte. Haha.

Vet inte var jag hamnade men ganska långt ifrån vart jag egentligen skulle. Bara att vända och gå tillbaka!

ÅÅÅÅH Jag vill på konsert. Har tre konsertbiljetter hängandes ovanför mitt huvud (har bilder som hänger på väggen så bytte ut några av bilderna till biljetterna, haha) och jag villvillvillvill att det ska bli mars så man kan ta sig ut igen!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-02-10 13:30
#13

haha eller hur, rätt skumt XD

samma här!! Åh vad nice att se dom och peppas 8D fast kan i och för sig bli jobbigt också när det känns som att tiden går så sakta haha. 
Har en vägg i mitt sovrum där jag sätter upp biljetter och bilder från konserterna jag varit på, kanske slänger upp en bild om jag orkar 8) Lite tråkigt dock med dom utskrivna biljetterna, skulle ha lagt ut den extra summan för att få hem riktiga med posten hehe.

Annons:
Saga85
2015-02-10 14:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#14

Åh, vill också gå på konsert, var alltför länge sedan sist. Första bilden är från en spelning med Le Tigre, den andra vet jag inte. De två sista bilderna är tagna efter en spelning med Hidden Cameras - gruppbilden med xylofonisten och min vän, det andra på mig och sångaren. Underbar liten spelning där man kunde tjöta lite med bandet efteråt 😍

ilenna90
2015-02-10 14:16
#15

åh älskar när man får möjlighet att träffa bandet efteråt! Skulle ju aldrig funka med typ.. one direction (inte för att jag skulle gå på en konsert med dom men ni fattar.) för då skulle det ju bara bli hysteriskt kaos haha. Kill hannah har alltid kommit ut efteråt och deras gitarrist var till och med den som stod och sålde merch. Sånt är mysigt! 8D 
Din bild #14 med sångaren var ju jättehärlig haha! Jag har aldrig lyckats se bra ut när jag tagit kort med bandmedlemmar. Dom har liksom stått på scenen med varma lampor och blivit alldeles svettiga, spelat/sjungit, och ändå ser dom perfekta ut på korten. Medans mitt tidigare tuperade hår ligger platt på huvudet, luggen börjat bli lockig, det tidigare snygga sminket helt skabbigt.. Jag fattar inte varför haha!!

Saga85
2015-02-10 14:41
#16

#15 Det var en fördel när jag hade rakat hår och nästan aldrig sminkar mig. Men vad gör det egentligen, man ska vara svettig och skabbig efter en riktigt grym konsert, det betyder bara att man röjt loss och haft kul👍

Och visst är det så när man ser på konserter på större arenor - som när jag såg Morrissey i Scandinavium och PJ Harveyl i Stockholm  (Filadelfiakyrkan?) -  det blir lite svårt för dem att sätta sig ner och tjöta efter konserten med sina fans.

Moalinn
2015-02-12 00:50
#17

#13 Hade velat göra något liknande men samlade ihop biljetterna från årets konserter och hittade 5 stycken (varav en som blev inställd) så det saknas typ sju biljetter. Ska iallafall ändra lite bland mina bilder och ha en rad med bilder från konserter. 😃

Dagarna går. 22 dagar kvar tills årets Första konsert!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2015-03-05 02:43
#18

På fredag smäller det! Så jäääääkla taggad haha. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[0123]
2015-03-05 17:18
#19

Vilka är det som spelar imorrn då?

Moalinn
2015-03-05 19:25
#20

Architects med Every Time I Die, Blessthefall och Counterparts.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
[0123]
2015-03-05 19:53
#21

Heh jag har aldrig hört talas om dom förut 😃

Moalinn
2015-03-13 14:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

En vecka sedan nu och bara fyra dagar kvar till Of Mice & Men med The Amity Affliction (❤️) och Volumes.

Problemet med konserten med Architects var att de hade satt 18+ på golvet och typ 13+ på balkongen, de brukar göra tvärtom. Jag vill inte stå på balkongen så ställde mig bland fulla 18+ folk, så fruktansvärt vidrigt och jobbigt. Står hellre med nyktra 15åringar än fulla 18åringar. Jag var dränkt i öl och fick världens bula av en kille som skallade mig rätt hårt. Kämpade för mitt liv längst fram, men jag överlevde. Hade bara en hel del blåmärken dagen efter. Men det är så det ska vara. Konserter gör mig fruktansvärt lycklig.

Har en fråga till er som går på konserter.
Hur ofta har ni uppe mobilen/kamera för att fotografera/filma?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-03-13 15:55
#23

#22 vart nånstans var konserten? lät ju skumt att man fick dricka i publiken :o men det kanske är vanligt bara att jag haft tur att inte varit på sånna spelställen haha? 

Dom gånger jag haft riktig digitalkamera med mig tar jag ganska mycket bilder. Men mest typ i början och slutet, för jag vill liksom inte missa kosnerten/känslan för att stå och försöka få bra kort. Filma gör jag väldigt sällan, tror jag gjort det på en konsert bara. Man kan ändå se andras filmer på youtube, men bilder vill man hellre ha egna - tycker jag :) 
Har jag bara mobilen med mig, som sist, blir det betydligt mindre korttagning eftersom den ändå tagit så dåliga bilder haha -.- 
Förstår inte riktigt dom som filmar i princip hela konserten, jag skulle känna som att jag missade jättemycket O_o

Moalinn
2015-03-13 16:13
#24

#23 Trädgår'n i Göteborg. Även Tyrol har bar och restaurang. Sticky Fingers i Göteborg har även de bar och skit, så det är väldigt vanligt att det finns barer och att man får dricka om man har åldern inne.

Ja, alltså. Jag tar en bild på varje band och filmar en liten snutt (typ 30-50 sekunder) de band jag är där för att se, ibland alla, ibland bara ett. Tycker det är lite kul att ha och dessutom blir de bättre än en suddig bild, måste ju ha något att lägga upp på instagram 😎

Tycker det är väldigt irriterande med folk som filmar eller tar kort hela tiden, jag var dock en av dem för bara några år sedan haha men det försöker jag tränga bort! Dessutom får jag på mina 163 cm agera stativ allt för ofta. Står jag längst fram så lägger de armbågarna på mina axlar och sträcker fram mobilen framför mig. Så är det. Totalt värdelöst.

En konsert som arrangeras av Arena29 och Emil Agrell ska vara helt kamera- och mobilfri, ska bli så jäkla skönt!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
2015-03-13 23:00
#25

Står jag mitt i publiken så brukar jag bara ta upp mobilen en kort stund för att ta en bild eller två. Vill inte missa konserten genom att stirra in i kameran hela tiden och vill inte riskera att tappa den heller då folk slänger och flänger ganska mycket.

Moalinn
2015-03-18 01:30
#26

Funderat på två saker en kväll som denna. 1. Hur kommer det sig att man ser samma folk på till exempel Asking Alexandria och Of Mice & Men men de dyker inte upp på andra konserter med liknande band, även om de tycker om bandet i fråga. Till exempel The Amity Affliction som var support idag, inte många av de tjejer jag såg idag var på TAAs konsert förra året utan där var det mest killar. Varför? Det är i princip samma typ av musik fast TAA är så mycket bättre. Någon som kan möta mig halvvägs och lösa detta? Har det med snygga bandmedlemmar att göra, är det de som gör att tjejerna väljer Omam och AA istället för taa? Jag förstår verkligen inte, hjälp mig :( 2. Har ni tänkt på hur mäktigt det är att gå längst bak och kolla därifrån? Ett helt annat perspektiv och dessutom ser man mycket bättre ;)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

angelicaelice
2015-03-18 17:15
#27

jag tror nog att det finns en del som går dit för att det är snygga bandmedlemmar tyvärr…. jag själv går för musiken, igår var dock första gången jag faktiskt hörde en låt med TAA, hört talas om bandet många gånger men har aldrig riktigt lyssnat på dem, men efter igår skulle jag gärna gå på en konsert med dem c:

och jag håller helt med dig, bak är bäst!! (: kom in ganska tidigt var inte mycket folk där då så jag hade lätt kunnat stå långt fram om jag hade velat det, men valde att stå bak (Y)

Annons:
Moalinn
2015-03-18 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Ja, jag förstår ju om man bara går och ser sina absoluta favoritband och inte sticker på första bästa konsert (som jag gör, typ ….). Det lär förbli ett mysterium. Alla har olika smak och inget band låter precis lika så det är väl där det ligger. Men jag fööörståååår inte varför tjejerna drar sig till band som PTV, SWS, BMTH, AA, OM&M och så vidare.

Du borde verkligen dyka upp på nästa TAA spelning, de är så jäkla bra live. Nästan skrämmande alltså. Bästa bandet inom sin genre och ett av de bästa banden jag sett live. Dessutom blir folket otroligt peppade och skriker "SÅ J.VLA BRA" till närmsta granne haha, skitkul!

Skulle inte säga att bak är bäst, beror lite på vilket band man ser och vad det är för typ av folk men det är absolut riktigt mäktigt. Finns dock inget bättre än att stå där, i folkmassan, hoppa och skrika ut låttexter tills man inte längre kan andas.

Gånger då jag hellre går bak
1. Jag tycker inte om bandet i fråga.
2. Fulla idioter som inte visar någon som helst respekt.
3. Fangirls som tror att de äger bandmedlemmarna, typ haha.

Kan vi snacka om Of Mice & Men konserten?
Vad tyckte du om Volumes? Var det många tjejer längst bak eller stod de flesta längst fram och skrek som bara tjejer kan? (gick ju bak efter ett tag men då såg jag mest bara killar och gamla gubbar haha … 🤐). Bas, var det en massa bas? Eller var det bara jag? Tyckte att alla tre banden hade fruktansvärt mycket bas.

Sorry, jag går ju alltid själv så har ingen att snacka med om såna här grejer. Frågorna bara gnager i mig och jag vill få svar och snacka om det men finner aldrig någon som är villig att prata, bara för det så kommer du säkert säga "meh" och trycka bort tråden igen haha!

Yas, jag snackar om dig #27 men om någon annan var på samma konsert så speak up! Låt oss snacka konserter gott folk 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

angelicaelice
2015-03-19 00:19
#29

#28 jag antar att jag tycker det är bäst längst bak eftersom jag inte förstår varför man känner ett behov att slåss? var på en BMTH konsert för 2 år sedan tror jag det var, och min kompis var svullen i ansiktet i en vecka efter för att hon hade blivit slagen så hårt, efter det har vi nog bara känt att det är nog bäst att hålla sig där bak.

jodå jag är nöjd (: tyckte dem var bra! fast ja det var ganska mycket bas tycker jag med… 

jag tror nog inte jag har gått på någon konsert där jag faktiskt tyckt om förbanden förrän igår, blev ganska förvånad faktiskt, jag tyckte både Volumes och The Amity Affliction var bra! är lite arg på mig själv för att jag inte lyssnat på dem tidigare.

nu stod inte jag riktigt längst bak hela tiden heller men vad jag kan komma ihåg var det nog faktiskt mer killar och gubbar där som du säger, tänkte faktiskt inte så mycket på det (:

Moalinn
2015-03-19 01:01
#30

Har nog aldrig sett någon slå någon annan 😮 Folk brukar faktiskt uppföra sig riktigt bra så länge de är nyktra. Ramlar du? Någon fångar dig. Behöver du luft? Någon lyfter upp dig eller hjälper dig bort från folkmassan. Står du framför en två meter lång människa? Peta lite och denne byter plats med dig. Hamnar du vid moshpiten? Någon hjälper dig därifrån.

Allt av egen erfarenhet, men jag kan ju också ha varit på "fel" konserter. Det är inte så farligt egentligen, tror hon bara hade otur eller så kan "problemet" legat i just BMTH och deras fans. Man gör ju som man vill såklart! 😎

Tyckte Volumes kändes lite "rappiga". Tyckte de lät jättebra på spotify (lyssnade på typ en låt eller två) men blev väldigt förvånad när de började spela och jag allt jag kände var "yoo på detta".

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

angelicaelice
2015-03-19 09:29
#31

#30 jag tror faktiskt inte att folk slåss med mening, eller a jag hoppas inte det iaf, jag tror nog bara att det va en olyckshändelse men med tanke på att min kompis blev så slagen tror jag inte riktigt hon vågar stå där fram… Men det är jättebra att folk hjälper varandra upp och ja jag tror nog det är som du säger att problemet ligger i BMTH och deras fans eftersom jag såg verkligen skillnad på hur folk betedde sig i tisdags! jag tyckte dem var helt okej ändå även fast dem var lite rappiga, det var inte så farligt, finns värre tycker jag c:

Moalinn
2015-03-28 18:18
#32

Kan inte släppa hur bra både tisdagen och onsdagen var. The Script i tisdags och Yellowcard i onsdags. Så fruktansvärt bra båda två. The Script bjöd på något jag aldrig varit med om innan och det var så jäkla bra. En av de bättre konserterna jag varit på. Ett underbart ljud, ljuset hade de gjort riktigt snyggt och allt var bara perfekt. Yellowcard hade med sig Chunk! No, Captain Chunk! som support (och Less Than Jake) och jag typ älskar Chunk! så det blev lite som en dröm som gick i uppfyllelse haha. Gick och snackade med deras sångare efter konserten och han var allt en trevlig liten kille.

Skrev lite om konserterna på min blogg (länk i signaturen) ifall någon är intresserad av att läsa om min lilla resa till Stockholm och lite om konserterna hah.

Åååh. Vill på konsert igen :(( While She Sleeps och Hundredth spelar på Sticky Fingers nästa vecka men jag vet inte om det är värt att gå. Tycker WSS är helt okej men skulle vara där för Hundredth och de skulle väl inte spela i mer än 20 minuter, så vet inte om det är värt nästan 300kr ://

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2015-03-28 23:06
#33

läste lite i din blogg och blev alldeles glad jag med fastän det inte är några band jag lyssnar på haha :D men ja den där känslan <3 
Vad kul att det blev så lyckat! :D Särskilt med ljudet! Det brukar ju inte höra till vanligheterna haha.

Moalinn
2015-03-28 23:35
#34

Ja, känslan av en perfekt konsert. Åh, det var såå bra.

Jag blev väldigt förvånad över hur bra ljudet var, visst, det är Globen och Annexet som "borde" leverera lite mer än klubbspelingarna men var ändå beredd på dåligt ljud men det var nog det bästa jag har hört. Kanske att Friends och Globen har bättre ljud, minns inte riktigt haha. Så skönt med bra ljud. Väldigt trött på att det är för mycket bas, eller man hör inte sångaren, eller man hör inte gitarren, eller man hör inte basen alls, eller så är det bara så fruktansvärt dåligt att man får skavsår i öronen haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Saga85
2015-03-30 21:30
#35

Åh! Längtar 10 dagar kvar!

Moalinn
2015-04-02 23:06
#36

Sitter här och funderar på om jag ska gå på konserten med While She Sleeps och Cancer Bats + Hundredth (❤️) och Oathbreaker. Tycker WSS är sjukt bra men har inte lyssnat på dem speciellt mycket så kan inga låtar. Hundredth är mitt favoritband och såg dem live i juni förra året vilket var en av de bättre spelningarna jag varit på. Ååååååååh, jag vet inte :(

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2015-04-20 21:52
#37

Gothenburg Hardcore Fest nästa vecka 😍

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2015-10-16 18:47
#38

Hittade den här trevliga tråden och kände mig som hemma när jag läste alla kommentarer.

Hur går det med konserterna? Några nyheter? Skvaller? Bästa/sämsta konserten i år?😃

Jag har varit på 11 konserter (+ Bråvalla Festival) i år och ska på min 12e nästa vecka. Är fortfarande lika galen i konserter som jag var för ett år sedan, vilket kanske har märkts. Alla har vi väl våra hobbys och konserter är en av mina.

Ska iallafall upp till Stockholm för andra gången i år (brukar alltid bli två gånger per år, lite weird) och ska se Northlane. På Fryshuset så allt känns luuungt liksom. Har bara ungefär 10 timmar att döda i Stockholm den 23e så om någon vill ses, säg till. Har noll koll på vad jag ska hitta på haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
2015-10-16 20:24
#39

Har bara varit på 4 konserter i år men det ska bli två till. Inte ens i närheten av lika många konserter som du, Moalinn, haha men jag är nöjd ändå. Hade dock gärna gått på några fler konserter. Nästa helg är det dags för nästa konsert. In Flames i Örebro. Blev slutsålt i Uppsala innan vi hann reagera så vi fick nöja oss med Örebro istället. 😃

Moalinn
2016-03-03 21:58
#40

Var på en spelning förra veckan men har galet mycket konsertabstinens just nu. Har inga konserter planerade alls mer än Bråvalla egentligen. Prisma fest i Göteborg funderar jag på att gå på men annars vettetusan. Har en stoooor vilja att åka till London och se Hands Like Houses (ett band jag lyssnat på i många, många år) men jag vet inte.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Calcifer
2016-03-04 10:33
#41

Appropå det där med publik/våld/kaos så ska man fan aldrig gå och se My Chemical Romance och stå i moshen om man inte är beredd att ta konsekvenserna. Älskar bandet även om de inte finns längre, men fansen är rikspuckon. Jag har blivit dragen i håret, biten i nacken, och fått smällar i bakhuvudet så det svartnat för ögonen. För att jag helt sonika var "fet och i vägen"…

Men mina vilda konsertdagar är över också, nu älskar jag att stå längre bak och dansa som en idiot istället för att pressa mig så långt fram som möjligt. Stod längst fram på Green Day i London och My Chemical Romance i tre städer och HIM i Stockholm. Det får duga. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Moalinn
2016-03-04 22:52
#42

Oh mitt hjärta (och plånbok) gråter just nu. Simple Plan, älskade Simple Plan kommer hit (Danmark, Norge och Finland) i maj. Bara en vecka innan jag ska till London (bokade resa igår!). Buuäääh. Skulle Sverige vakna till liv och boka dem kan man ju alltid hoppas att det blir Göteborg och inte Stockholm. Blir det Stockholm är det minst lika dyrt som det är att åka till både Norge och England så jag vettetusan hur det här ska gå. Det löser sig nog. Förhoppningsvis.

#41 Du beskrev just de flesta moshpitar haha. Typ Parkway Drive, Heaven Shall Burn och liknande band har haft riktigt brutala moshar. De flesta är dock hjälpsamma om något skulle hända. Jag vet inte vad MCR har för fans men jag kan tänka mig att det är en hel del tjejer? Tjejer är i regel jobbigare än killar när det kommer till sånt här. Är det dessutom alkohol inblandat är det tyvärr rätt kört, för alla.

Det finns ju dock inget så underbart som att stå långt fram, på kanten för att slippa just moshen annat än eventuellt putta bort folk, sjunga och hoppa tills man inte längre kan andas. For real.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Calcifer
2016-03-04 22:59
#43

#42 Ja dels mest tjejer men absolut inget alkoholrelaterat utan snarare 13-åringar man i dagsljus gärna skulle ge en rejäl snyting till. Typ söndersminkade med sönderfärgat hår och iklädda deras t-shirts samt en sån där attityd som man vill slå ihjäl med en spade. Jag har inget emot smink+hårfärg eller sådär, men just de där kombinationerna stör mig av rätt god anledning. ;)

Långt fram och på kanten har aldrig funnits på MCR spelningar jag varit på, inte i den benämning du beskriver. Långt fram har alltid varit = våld. Vi snackar alltså att jag efter en konsert blev hemskickad från skolan sen fick åka ambulans och sen åkte hem dagen efter med konstaterad hjärnskakning. ENBART från idioter på konserten och ingenting annat. Så var alla deras konserter. Däremot älskade jag att se föredetta sångaren Gerard Way live förra året, för det var i liten skala, typ 500 personer eller nåt, och det var inte många under 16-17 där och jag stod typ längst bak men ändå så man kunde se och uppleva ordentligt och njöt av varenda sekund.

Men sen är jag 27 också, så jag har ju varit med i konsertsvängen i rätt många år, haha, och efter att ha t:ex köat i 2-3 dagar till vissa konserter så… ja, det inklusive att jag lider av t:ex social fobi bland en massa annat har ju gjort att jag nu gärna går på konsert men då som när jag såg GW live. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moalinn
2016-03-04 23:12
#44

#43 Ja, jag förstår precis vad du menar. Hemskt att säga det men fangirls är hemska. Det som står högst upp i huvudet är "AAAAAAAH *namnet på artisten*". Sen skiter de totalt i resten. De killar jag sett som varit fan av bandet (lite mer än alla andra) har bara knött sig fram och om det tar stopp förklarar de läget och frågar om de kan få komma förbi, eller så crowdsurfar de fram haha. Men sen går jag endast på konserter där majoriteten är killar nuförtiden. Såg Of Mice and Men på Trädgårn' i Göteborg förra året (var där för supportbanden haha). Wah säger jag bara. Så mycket korkade människor, endast på grund av sångaren Austin. Nästan så jag inte ens vill veta hur det kommer vara på BMTH när de spelar på Bråvalla i sommar.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Calcifer
2016-03-04 23:15
#45

#44 Ja, jag håller med. Jag tycker man får gå på en konsert oavsett hur mycket/lite man vet om bandet/artisten, för det är ens egna pengar liksom. Vad stör det andra? Men när man skiter i allt annat förutom sångaren (som exempel) inklusive de medmänniskor som finns omkring en så tycker jag man går för långt. Är man bara där för att se en snygg sångare så ja, varför inte. Kör på det. Vissa filmer jag har sett har bara varit för att jag gillat skådespelarna. Men jag har inte heller gett någon hjärnskakning pga det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: