Annons:
Etikettövrigt
Läst 1174 ggr
Shalin
2015-03-10 09:09

Bad boys copyright?

Hej gott folk. Jag skulle vilja göra en låt till melodin bad boys bad boys som är themesong till cops. Jag skulle vilja använda den som det bara är instrument till. Man kan ladda ner den men jag vet inte om jag får sjunga till melodin och lägga upp en video på youtube? Kan man i så fall få tillstånd från någon? Vem då i så fall? Jag har sökt lite själv men hittar inte riktigt rätt info.


Annons:
Niklas
2015-03-10 09:12
#1

Du får nog kontakta upphovsmannen till inspelningen samt låtskrivaren, om det är en annan person, och be om lov.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Shalin
2015-03-10 12:11
#2

Ja det är väl nästan så jag får göra va? Jag får försöka hitta vart jag ska vända mig. Ser det kanske bättre på datorn när jag kommer hem. Det hade varit så roligt att dela den med andra då låten blir så bra och rolig. Men man vill ju förstås inte bli anmäld eller stämd.


Freddy H-K
2015-03-18 13:08
#3

Det är hur mycket som helst på youtube som är andras material som folk använder. Visst man får inte egentligen. Men det ses genom fingrarna som jag förstått det. Det som händer annars (oftast iallafall) är att youtube kommer skicka ett mail till dig om att videon inte är "okej" och de kommer sedan ta bort den. Oftast händer inget mer än så. Men en bra grej är att skriva ut/länka i beskrivningen till ditt klipp vem som står för original :)

Shalin
2015-03-21 09:44
#4

#3 Ja det är ju det man sett iallafall, att det finns hur många som helst som sjunger en låt med annorlunda text än orginalet, med den musiken och allting. Youtube tar ju bort det med om det inte är okej, som du säger. Men man får väl ändå försöka hitta, hur man ska kontakta de som gjort musiken, och självaste Bob Marley då :P Vet ju inte om man får svar, men man måste ju försöka.


Freddy H-K
2015-03-23 00:43
#5

Lycka till att kontakta Bob Marley ;)

Säg till mig när du lyckats! ;)

Cireea
2015-03-23 11:47
#6

#4 Han dog 1981 så det blir nog svårt. 🤐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: