Annons:
Etikettövrigt
Läst 955 ggr
*~HamsterHamster~*
2015-03-15 21:24

Vad ska jag spela på pianot?

Hej jag tänkte vara med på en talangtävling.

Där tänkte jag spela piano, Vilket stycke tycker ni är väldigt fint och rekommenderar ni att spela?

Stycket kan gärna vara lite svårare då jag lär mig ganska fort när jag verkligen vill.

Tack för svar redan nu =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
[0123]
2015-03-15 21:25
#1

Mozart? Beethehooven?

Cireea
2015-03-15 21:26
#2

Yiruma - River flows in you! Den är jätte vacker!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[AnimeV4]
2015-03-15 21:28
#3

Kumiko Noma - Lilium

*~HamsterHamster~*
2015-03-15 21:33
#4

Bethoven och mozart får vi se, finns det några riktiga poppis piano stycken av dem som fastnar i  ganska ung publik?

Har redan spelat Comptine d'un autre été på den tävlingen en gång så den kommer det inte bli.

Många älskar River flows in you funderar faktiskt på att spela den.Annars så tänkta jag kanske spela Skyrim's theme, tyckte den var väldigt fin.

Väntar på lite fler idéer, men tack så länge.😊

River flows in you och skyrim är mina första två val just nu får se, vilka fler ideer som kommer, Ju mer som väljer en låt desto säkrare kommer jag bli att jag spelar den haha =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

klass_13
2015-03-15 21:51
#5

De flesta känner igen Månskens Sonaten och den är inte speciellt svår att lära sig men imponerar andra när man sätter den och gör den sin egen 🙂

lanm65
2015-03-20 16:06
#6

Vill du rocka till det så kan du ju alltid spela någon låt av Jerry Lee Lewis, Grate balls of fiere eller anat musikstycke.  Gör du det med sväng och inlevelse kan det bli riktigt bra, förutsatt att publiken gillar den sortens musik. Jerry Lee brukade stå på pianostolen och plinka pianot om en vettvilling, inte så prydligt som Mozart men fasiken så mycket rockigare. Stilen är Boggie-woggie rock´n roll som får Robert Wells att verka fastfrusen. En låt:  https://www.youtube.com/watch?v=inb1z-qjxIU

Annons:
Upp till toppen
Annons: