Annons:
Etikettövrigt
Läst 657 ggr
Lyan
2015-04-10 20:47

Gillar inte texten

Hur gör ni om det är en låt där ni gillar själva låten men inte texten? Lyssnar ni ändå eller går låten bort?

Jag har delvis löst det med att lyssna på musik där jag inte kan språket :-P Då behöver jag inte bry mig om texten och rösten blir som ett instrument istället för ord. 

Just nu har jag dock fastnat för Rihannas S&M och det är verkligen inget ämne som är "Lyan". Tycker det är ganska jobbigt att lyssna pga texten men själva låten och hennes röst gillar jag mycket så därför lyssnar jag ändå

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Moalinn
2015-04-10 22:28
#1

Anledningen till att jag lyssnar på musik är just texten så om jag skulle hitta någon låt som jag tycker är bra men tycker inte om texten så går den bort direkt. Tvärtom fungerar däremot. Låten har bra text men det är något annat som jag inte riktigt tycker om så brukar jag ändå kunna lyssna på låten.

Hela anledningen till att jag bytte musiksmak, tyckte inte att "omg i love u so much" gav mig speciellt mycket.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[0123]
2015-04-10 22:43
#2

Instrumentalt kör jag på, text är skit samma…inte för att man hör allt i min musiksmak iaf hahaha men ändå XD

Carrosh
2015-04-13 12:16
#3

Eftersom texten är en del av låten, och jag lyssnar på låten som hela den låt den är (jag är en sån som lyssnar aktivt och kan sällan lyssna passivt/bara ha i bakgrunden-musik) så går oftast en låt fetbort om texten är något jag absolut inte tycker om. Men det händer ganska sällan faktiskt. Det är ju ett uttryck för en känsla eller själsligt tillstånd oftast, och även om åsikter uttrycks i en del låtar, så måste man ju inte hålla med. Men jag väljer ofta bort sådant som rap, där texterna ofta inte fyller någon annan funktion än att bara låta fräna.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lia
2015-04-15 09:44
#4

Jag är väldigt kräsen och lyssnar endast på musik som har bra musik, text och unik röst.

Saga85
2015-04-15 23:28
#5

#1 "omg I love u so much"-låt 😃

Lyan
2015-04-16 19:35
#6

Jag brukar oftast inte lyssna på texten på mycket utan går efter melodi, musik och röst. Många texter tycker jag är ganska intetsägande eller svåra att få grepp om pga sättet de är skrivna på. Eftersom jag brukar låta texten komma sist så blir det irriterande när det det dyker upp en text som jag inte alls gillar till en låt jag gillar mycket.

En annan sak som också stör mig är när det är någon del av låten som är jättebra när resten av låten suger. Har några låtar där jag står ut med det dåliga bara för att kunna lyssna den bra delen

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Upp till toppen
Annons: