Annons:
Etikettövrigt
Läst 1046 ggr
Lizelda
2015-04-16 00:49

Din "Själs-musik"

Vad är det för musik som du blir lugn av, som gör dig helt varm inne i själen? Vilken är din själsmusik? Och är inte ute efter en genre utan nu vill jag veta specifika artister/band, gärna med en specifik låt! Kan börja med att berätta att i flera år så har Sungha Jungs cover på River flows in you värmt mitt hjärta och lugnat stormen. Alla hans covers är helt underbara och jag lyssnar i timmar på honom och bara njuter så det är verkligen min själs-musik.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
[postmortum91]
2015-04-16 01:24
#1

Generellt sett så öppnas själen på mig när jag lyssnar på pianomusik, det ska vara mer klassiska pianostycken. När jag lyssnar på den musiken känns det som jag dör och lever samtidigt, helt sjukt. Dock älskar jag känslan, och musiken väcker så starka känslor i mig.

Sealle
2015-04-16 01:36
#2

Är inte helt hundra på vad du menar med "själsmusik", lugn musik är i regel inte riktigt min grej så skulle inte vilja kalla det för min själsmusik 🙂 Men när jag ska lyssna på lugn musik så gillar jag The Cinematic Orchestra väldigt mycket, speciellt To Build A Home och Arrival of the Birds. Ben Howard har också en härlig röst och några bra låtar, dock inte lyssnat speciellt mycket alls på honom då det just inte riktigt är min musiksmak.

Cireea
2015-04-16 02:50
#3

Själsmusik för mig handlar inte om en specifik låt eller artist utan för mig är själsmusik en genre som oavsett tempo rör mitt hjärta. Men här kommer några låtar från min genre som gör mig alldeles varm i själen. Musik som kan få mig att sitta stilla i flera timmar. Musik som inspirerar mig att skriva. Musik som får mig att må bättre. 

  • Zico - Well Done 
  • B.A.P - Rain sound 
  • EXO - Hurt (Chinese ver.) 
  • EXO - Thunder 
  • EXO - Playboy 
  • EXO - XoXo
  • Eye Candy - Wake up 
  • Winner - Empty 
  • Infinite - Back 
  • G-dragon - Who you? 
  • BIGBANG - Haru Haru 
  • BIGBANG - Blue 
  • BIGBANG - Lies 
  • BIGBANG - Love song

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sanpire
2015-04-16 12:40
#4

Mumford & sons är balsam för denna själ

TH86
2015-04-17 12:30
#5

Finns massa musik som ger mig de känslorna bland annat dessa låtar:

Pink Floyd - Shine on you crazy diamonds, Wish You Were Here,

Neil Young - Det mesta, men Cortez The Killer, Natural Beauty & Inca Queen just nu

Fields Of The Nephilim -  At the gates of silent memory

Dead Can Dance - The Host Of Seraphim, Black Sun, Opium

Swans - The Sound, Blood Promise

Townes Van Zandt - Waiting Around To Die, Kathleen, St:John the Gambler, Nothin, Marie, A Song For

Type O Negative - Christian Woman, Love You To Death, White Slavery, Everything Dies

[Horse24]
2015-04-17 16:26
#6

Lyssnar på en del lugna låtar, men det är inte jättemånga som verkligen berör mig ända in i själen så att säga. Men här kommer några som får mig att bli väldigt lugn:

  • Athlete - Rubik's Cube
  • Christina Perri - the words
  • Colplay - Fix You
  • Marianas Trench - Masterpiece Theatre
  • Art Garfunkel - Bright Eyes
  • Howard Blake, Declan Galbraith - Walking In The Air
Annons:
Upp till toppen
Annons: