Annons:
Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 772 ggr
HenryssonC
2015-04-25 08:42

Gitarrhjälp!!!

Skall nu önska mig en ny gitarr i konfirmationspresent.. Är verkligen urkass på de olika märkena och modellerna och dess egenskaper, så jag behöver lite hjälp! En akustisk eller elakustisk är allt jag vet att jag vill ha, sen har jag varit väldigt inne på Levin då jag tycker de är sköna att spela på.. Men alla möjliga tips mottages då jag som sagt inte vet så mycket. Skall "bara" användas till privatanvändning samt mindre "spelningar" på dansstudions musikcaféer

Annons:
felle-j
2015-04-26 20:57
#1

Om du har facebook så fråga i gruppen "Gitarrklubben". Jag kan tyvärr inte tillräckligt mycket om gitarrer för att kunna hjälpa dig.

JazzBass
2015-04-29 12:41
#2

En bekant yrkesmusiker (gitarrist i första hand) laddade nyligen upp en video på facebook där han spelar på en kompis nya gitarr med följande kommentar under videon: 

"Testade Dennis Taylor GS mini koa!!! Fantastiskt instrument! Buy it! Jag är helt förbluffad att man kan få en sån här gitarr för typ 700€."

Alla Taylor jag hört och testat har varit otroligt bra instrument. Sköna att spela på, låter svinbra och är av hög kvalitet. Själv äger jag en Guild, som har en lite annan karaktär och inte dålig alls den heller, men den kostade också mer. Visst kanske det är ganska mycket pengar ändå, men välbyggda kvalitetsinstrument håller en livstid eller längre bara man tar hand om dem rätt.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

HenryssonC
2015-05-01 08:22
#3

Då får jag kolla vidare på den! Skall försöka ta mig ner till Malmö Musikaffär och kolla in deras utbud också :D

JazzBass
2015-05-01 11:06
#4

Gör det! 🙂 Observera att märket är Taylor, Dennis är namnet på kompisens kompis som ägde gitarren. Kolla också priserna på thomann.de innan du köper nåt, bra att använda som prutargument om man handlar lokalt. (De verkar inte ha Taylor i sortimentet dock).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Regiina-c
2015-05-01 16:56
#5

Hemma hos mig har vi ton av olika slags gitarrer eftersom pappa spelar,  jag själv har en Levin som jag inte gillar tyvärr😕 så jag spelar på en av pappas. 

Men mitt förslag är kolla i musikaffärer ock känn efter och fråga hur dom är. 4sound affärerna är bra på att ge förslag och förklara 🙂

Upp till toppen
Annons: