Annons:
Etikettmetal-rock
Läst 2229 ggr
ilenna90
4/30/15, 10:53 PM

Musiktips 8D

Jag vill gärna hitta lite ny musik så skriv gärna typ 5 låtar ni tycker om! :D Helst inte av samma band (gillar jag låten lär jag ändå lyssna in mig mer på bandet 8)) 

Vill ha tips ur alternativ rock-genren (alltså kan det vara både rock, punkrock, poprock och rockaktig-musik-av-band-som-inte-vill-sätta-en-etikett-på-sig-själv kinda black veil brides ;D)

Annons:
felle-j
5/1/15, 6:00 PM
#1

Kanske Sator kan vara något? Eller något av dessa band: Raised Fist, Red Fang, Green Day, Breaking Benjamin. Svårt att välja ut någon låt då de banden har så många bra låtar men jag hoppas ändå att du kanske gillar något av banden jag tipsade om. 🙂

ilenna90
5/1/15, 10:08 PM
#2

Green day och breaking benjamin lyssnar jag redan på :) men ska kolla upp red fang för det var ett nytt namn! :)

Lyan
5/7/15, 9:12 PM
#3

Dir en grey borde räknas till rockaktig-musik-av-band-som-inte-vill-sätta-en-etikett-på-sig-själv, eller som typ inte går att sätta etikett på med tanke på hur olika deras låtar är. De har allt från skrik, growl, popaktigt och typ… ljud… Svårt att välja men här kommer två favoriter.

Cage 

Hageshisa To, Kono Mune No Naka De Karamitsuita Shakunetsu No Yami 

Lyssnar inte på någon annan alternativ rock så kan tyvärr inte tipsa om mer.

===

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

IceTee
7/30/15, 3:03 PM
#4

Nu har dessa två samma sångare men i hans gamla och hans nya band The ransom (escape the fate) Raised by wolves (falling in reverse) Sen har vi in the end av black veil brides Några låtar till är också av escape the fate (för de är så braaaa, dock bytte de sångare senare och då bytte de även lite stil) "As you're falling down", "there's no sympathy for the dead", "the webs we weave" och "the gillioutine" (och inte part 2,3 eller 4 även om de också är bra) Förlåt för samma band, men som sagt, jag tycker att de är så braaaa)

Medarbetare på Skor iFokus

ilenna90
7/30/15, 8:28 PM
#5

tack för tipsen :) dock är jag redan bvb-hardcorefan ;D <3 
escape the fate är jag också ett fan av och har varit många år så har koll på dom(både med ronnie och craig) och falling in reverse. men tack ändå :D

IceTee
7/30/15, 9:02 PM
#6

#5 bra smak! Hojta till om du hittar något!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Moalinn
8/1/15, 4:03 AM
#7

Lite låtar jag fastnat för nu på senare tid (vissa har jag lyssnat på tidigare men tröttnat och nu kommit in på dem igen) är kanske några du kan tycka om. Vet inte riktigt vad du lyssnar på för musik. Är tyvärr inte så insatt i just själva bvb och sån musik (var under en period mycket SWS, BMTH, PTV och så vidare men euw på dem nu för tiden hah, så har ingen koll alls så) utan här är det mest Post hardcore, metalcore, melodisk hardcore och poppunk. Vet inte om det är något du lyssnar på? All Time Low och Fall Out Boy vet jag också att du lyssnar på. Lyssnar du på till exempel You Me At Six, Yellowcard, Real Friends, Simple Plan, New Found Glory och sånt också? Testat Amasic i så fall? As It Is? Vad säger du om typ Papa Roach? Aerolyn? Get Scared? Heartist? Hands Like Houses? Lyssnar du på A Day To Remember? Chunk! No, Captain Chunk!? The Red Jumpsuit Apparatus? D At Sea? Tides Of Man? Our Last Night? Jimmy Eat World? La Dispute om vi ska gå helt off track? What about Basement? Citizen?

Många av dessa är väldigt kända inom just den typ av musik och kanske är en självklarhet att man lyssnar på, inte vet jag men detta är band jag själv lyssnar på som inte skriker (basement, la dispute och citizen går väl kanske att diskutera. ADTR och C!NCC! skriker ju såklart också)! Annars kan jag lista band som skriker också ;))

I vilket fall som helst så lyssnar jag mycket pååååå
Serianna - Drifter
Apollo Drive - I Saw You Die
Defeater - I Don't Mind
Defeater - Headstone
Normandie - Vultures (acoustic)

Defeater är egentligen ett melodiskt hardcore band (typ iallafall) men just dessa två låtar är akustiska och helt underbara, inget skrik alls!

edit: Jodå, jag läste ditt inlägg och vilken typ av musik du ville ha tips på men är som sagt inte jätteinsatt i just de genrerna. Hoppas iallafall att du hittar något. :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
8/1/15, 7:09 AM
#8

Insåg dock att det är mycket pop i många av banden. Lyssnar du på Deaf Havana?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
8/1/15, 12:34 PM
#9

#7/8 tack så jättemycket för tipsen! :D ska absolut lyssna in mig på dina tips senare ikväll 👍 och det gör inget om det är pop med också, tycker ju om en del poppunk också :D 

Simple plan har jag lyssnat på i måånga år 8D (måste dock säga att jag blev sjukt besviken på senaste låten -.-) 
papa roach lyssnar jag också mycket på. 
get scared upptäckte jag typ förra året och gillar en hel del låtar med. 
the red jumpsuit apparatus och jimmy eat world är sånna band jag lyssnat på några få låtar av bara men inte direkt är särskilt insatt i ;) 
men dom flesta av dom andra banden du räknade upp var helt nya så tack igen! 

och haha; ´uew på dom´ jag lyssnade faktiskt på pierce the veil och sleeping with sirens för första gången tidigare i år (tror jag?) och jag hade ändå väntat mig att dom skulle vara rätt bra eftersom det verkar vara så många som älskar dom - men det var verkligen illa måste jag säga O_o kommer inte ihåg om det var sångaren i PTV eller SWS men någon utav dom sjöng alldeles för gällt/ljust för att jag skulle stå ut i mer än en halv låt haha. och Bring Me The Horizon är ett så fint bandnamn så jag är lite ledsen att jag inte tycker om dom heller haha!

Moalinn
8/2/15, 4:59 PM
#10

Simple Plans nya låt är en sån som kommer växa i mina öron. Man hör att det är Simple Plan och mer än så kräver jag inte ;)

Det är Kellin Quinn, SWS, som har en sån hemsk och ljus röst. Jag lärde mig lyssna på det då men nu går det inte. Usch haha! Även Vic, PTV, har en fruktansvärd röst. Det är ju han som sjunger med All Time Low i A Love Like War och det är, enligt mig, en av deras sämre låtar på grund av det. BTMH är ganska bra egentligen och jag är nyfiken på hur deras nya album kommer låta men antagligen fortsätter jag lyssna på Suicide Season och TIAHBMISITIAHLKIAS (goddamnit haha). Det jobbiga med den här typen av band (aka stora band) är fansen som är riktigt sorgliga små själar. Hemska människor 😂

Återkom gärna med vilka du tyckte om och inte så kanske jag kan komma med fler tips!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
8/2/15, 5:37 PM
#11

jag tror att det är cheerleading-feelingen i början som fick mig att ogilla den från första gången haha -.- men ändå kul att dom äntligen är tillbaks och är säker på att jag kommer gilla dom andra låtarna på plattan :D 

usch okej -.- då behöver jag inte lyssna försöka lyssna mig in på sws igen haha. 
hahah fin förkortning där XD - kollade upp vad hela albumet hette och det var ju typ i klass med p!atd´s gamla låtar ;)

lyssnade på ca 2 låtar av varje band för att få någon slags koll så det kommer en liten(edit: en lång ehe) snabbrecension här då ;D (även om jag nog kommer låta rätt kräsen (a)) 

real friends - lyssnade på i´ve given up on you och keep it together - och jag föredrog helt klart keep it together med det snabbare tempot. - helt klart godkända! :)
amasic - dom gillade jag! :D  
As It Is - tror att jag lyssnat på nån låt tidigare. nu lyssnade jag på ´cant save myself´ och ´speak soft´ - men tror att jag hade gillat dom betydligt mer med en annan sångare. Hans röst var lite för mycket ´sjunga genom näsan´ för mig. 
och haha, jag tyckte jag kände igen namnet när du berättade vem sws´s sångare var. råkade nämligen välja en låt där han var med när jag lyssnade på aerolyn. 
- dom var dock inga favoriter fastän jag lyssnade på några andra låtar också. 
heartist - gillade skeletonslåten :) dom andra låtarna jag lyssnade på; inte lika mycket. så lite halvt där haha ;) 
hands like houses - gillade!! :)
chunk! - lyssnade på set it straight och pull you under och dom gillade jag absolut =D
D at sea - lyssnade på anchors and diamonds och december men tyckte inte om dom alls tyvärr. 
tides of man - lite halvt här också! helt okej men inte något wow - men dom skulle jag nog kunna lyssna in mig mer på. 
our last night - lyssnade på sunrise och home och tyckte det var riktigt bra :D 

och dom du nämnde längre ner; apollo drive; har dom typ varit förband till 30stm? har för mig att jag hörde talas om dom innan den konserten (jag var dock inte på den.) och tycker dom är helt okej men inget jag skulle välja att lyssna på liksom. 

normandie - den akustiska var rätt bra :) gillade även violence, men inte alls revolution. men det brukar vara så med skrikigare band för mig haha. Har tex. några låtar av motionless in white som jag älskar, medans jag inte alls kan lyssna på en del andra.(men alltså chris och ricky, kan inte finnas många sötare än dom haha <3) Så jag behöver pricka in rätt där ;) 
seriana/deafeater - inte alls min smak tyvärr haha.

Moalinn
8/2/15, 6:29 PM
#12

Äschdå, förvånad över att du tyckte om några av banden överhuvudtaget haha!

Fall Out Boy hade ganska långa låttitlar de också ;)

Du menar alltså att du kan lyssna på viss typ av skrik/growl? Vilka av MIWs låtar tycker du om, eller från liknande band? För då kanske jag kan komma med något liknande ;))

hmhmhmhm, knepigt det här. Vad säger du om Before Their Eyes? Tycker själv inte om dem speciellt jättemycket av väldigt många olika anledningar men kanske tycker du om dem eller iallafall någon någon låt. För vad jag har hört så är ingen låt den andre lik.
I The Mighty, Blitz Kids och The Starting Line finns också.

Testat Brand New någon gång? De är väldigt speciella och det gäller att man lyssnar på "rätt" låtar från början för att man sedan ska kunna lyssna på de andra. Iallafall om man inte riktigt tycker om den typ av musik egentligen. Jesus Christ är ju deras bästa. Daisy är också riktigt bra, likaså At The Bottom. Deras nya Mene är faktiskt också bra.

Sen har vi ju såna där band som är bra men inte riktigt tillhör den typ av musik "man" (jag) brukar lyssna på. Till exempel The Gaslight Anthem. De är bra!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
8/4/15, 11:59 AM
#13

Ashes Remain kanske kan vara något? Hittade dem själv precis via "Veckans tips" på spotify och tycker de faktiskt är ganska bra. Sen att det står "christian rock" på wikipedia väljer jag att blunda för 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ilenna90
8/5/15, 7:19 PM
#14

haha :D
jaa verkligen ;) men deras medlemsantal har bestått även om titlarna blivit kortare - för p!atd minskade ju båda haha. 
ja men precis :) tycker särskilt om; reincarnate, contemptress, everybody sells cocaine, 

ska lyssna in förslagen du skrev! :) kul också att du nämnde the gaslight anthem då exakt det bandet nämndes i boken jag läser också ;D aldrig lyssnat på dom tidigare så ska testa :)

haha ja jag brukar också undvika band som har den benämningen ;D 

men tack igen för förslagen! :)

Carrosh
8/18/15, 9:18 PM
#15

The Distillers
Spinnerette
Brody Dalle
Ghost
Jurojin
Bronx Casket Co
Cat Stevens
Cold
Danko Jones
The Doors
Finger Eleven
Gerry & The Pacemakers
Gotthard
Hurt
Imperiet
Ebba Grön
Nationalteatern
Katatonia
Lenny Kravitz
Neil Young
Rush
Seether
Shinedown
Sick Puppies
Silverchair
Three Days Grace

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: