Annons:
Etikettövrigt
Läst 630 ggr
Saga85
2015-05-25 21:40

Vad är det mest extrema du har gjort?

Är du ett inbitet fan som har köat i timmar för att få biljetter till ett band, åkt långt bara för att se någon, väntat utanför en lokal/hotell/whatever, gått på konsert/festival bara för att se förband/särskild grupp, Eller har sprungit in i din idol/idoler och bett om autograf eller något annat? 

Bara lite nyfiken 😃

Annons:
[Túrwen]
2015-05-25 21:53
#1

Vet inte om det räknas men köade 10 timmar för att se mitt favoritband i gassande sol på världens största metalfestival. Precis innan bandet som spelat innan mitt favoritband var färdiga så börjar det svartna framför ögonen på mig och jag håller på att svimma av vätskebrist har då bara levt på öl och två knäckemackor den dagen. En bekant bär mig över stängslet så att jag får hjälp att ta mig till sjukhustältet där de tar dropp och alla mina värden är jätte låga plus att jag har vätskebrist. Läkarna vill ringa mina föräldrar men jag svarar aggressivt tillbaka  "Jag struntar i om jag dör på köpet! Jag måste se det här bandet". Eftersom att jag är 20+ år gammal kan de inte hålla mig kvar och jag sätter mig längst bak och dricker fruktdrinkar för att få blodsockervärdena på en läglig nivå igen. Sedan fick jag se mitt favoritband och som jag grät av lycka. Detta skulle vara tredje gången jag såg dem men ett favoritband är alltid ens favoritband right? Det var 4 år sedan och jag ångrar mig inte ett dugg nu i efterhand även om jag inser hur farligt det faktiskt var.

Moalinn
2015-05-26 14:13
#2

Köade 9 timmar utanför ett ticnetombud i en liten kommun för att få biljett till ett band. November var månaden och 00:00 var klockan. Vi fick iallafall biljetter längst fram vid scenen (sittplatser) så det var helt klart värt det!

Annars det du skriver om att endast gå på konsert för att se förbandet, det är i princip det enda jag gör nu för tiden faktiskt. Av de 6 konserter jag  vart på i år så har fyra varit för förbanden. Var på Bråvalla 2013, fredagen, endast för att se All Time Low. Det fanns väl två band/artister till som jag ville se men jag var där för ATL, brydde mig inte om något annat .. ehehe.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: