Annons:
Etikettövrigt
Läst 838 ggr
ilenna90
2015-06-30 23:24

amerikansk webshop

hittade tyvärr inget bra forum att posta det här i så chansar att nån ser det i nått utav dom jag testar att skicka i nu :) 

är det nån som beställt nått från en amerikansk webshop( tänker främst på skivor/dvd:er)här? 
Brukar bara beställa från ebay.co.uk eller från amazon.co.uk där jag vet att det inte blir någon tull. Men musikdvd:n jag verkligen, verkligen vill ha verkar inte släppas överhuvudtaget inom europa :( och på amazon.com är dvd:n kodad och går då bara att spela upp i usa/canada. Kommer isåfall behöva köpa den ifrån bandets egen hemsida. Så undrar mest över hur det varit för er om ni beställt ifrån Usa? Har det blivit massa extraavgifter?

Annons:
Tessan01
2015-07-01 12:19
#1

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte har beställt CD / DVD från utländer.
Men här finns säkert någon som har gjort det 🙂

Cireea
2015-07-01 14:50
#2

Jag har inte köpt från USA men jag har köpt från exempelvis Sydkorea och Kina, där har det inte blivit några extraavgifter. Sen har jag beställt andra saker från USA som inte varit just CDs osv och då har det inte heller blivit något sånt..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ilenna90
2015-07-01 15:22
#3

okej! :) 
jag har köpt småsaker från kina/hongkong genom ebay.co.uk och då har jag iofs inte fått nån tull. 
Men har som sagt inte beställt något från usa :o 
men det låter ju bra att du inte fått betala nått sånt i alla fall! :)

leemland
2015-07-01 21:15
#4

Men om du köper DVD från USA kan du inte se den på en svensk dvdspelare , bara så du vet. 

Källa

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ilenna90
2015-07-02 06:59
#5

#4 
 ´..och på amazon.com är dvd:n kodad och går då bara att spela upp i usa/canada. Kommer isåfall behöva köpa den ifrån bandets egen hemsida.´ 

- just för att den Inte är kodad på bandets egen hemsida ;)

leemland
2015-07-02 10:23
#6

#5 Okej. Ja bara så du är medveten om att där är olika regionskodningar 😛 Hade ju varit lite surt att beställa och sedan inte kunna spela dem😛 haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
ilenna90
2015-07-02 11:51
#7

Haha ja precis :) därför jag inte kunde beställa från amazon, men från deras hemsida är den som sagt inte regionskodad. Hoppas nu på att det inte blir massa extraavgifter :)

ilenna90
2015-07-22 11:31
#8

äntligen fått hem min dvd nu :D men hur vet man ifall det blivit tull/moms-avgift? :o stod ingenting på paketet liksom.

leemland
2015-07-22 19:50
#9

#8 Då får du hem en räkning om du fått någon avgift. De fick min bror i alla fall 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: