Annons:
Etikettspotify
Läst 1595 ggr
densomundrar
2015-07-02 06:16

Spotify

Har nu skaffat Spotify och funderar lite på hur det fungerar. När man har gjort en playlist eller låt tillgänglig offline, kommer den då alltid spelas offline när man lyssnar på den eller drar den internet om den internet ? Om man vill ha bort något som tillgänglig offline för att man har för dåligt internminne i mobilen, vart hittar man dom då och hur tar man bort dom som tillgängliga offline ? Tack på förhand

Annons:
_Fisken
2015-07-02 06:32
#1

Har du dem offline kan du stänga sätta telefonen i Flygplansläge om du vill = stänga av all radiokomm. som telefonen har. Det betyder att telefonen inte drar internet när du spelar offlinelåtar.
Stänger du av offline för en playlist så tar Spotify bort låtarna ur telefonens minne och efter det måste du alltså ha Internet för att lyssna på listan igen.

densomundrar
2015-07-02 07:40
#2

Ok, tack, då förstår jag. Men det där om offline, om jag inte har flygplansläge på när jag lyssnar på låtar som är tillgängliga offline så drar det alltså internet? De flesta har säkert haft Spotify ett antal år nu och det är så självklart för dom hur det fungerar men jag har inte haft råd tidigare och nu när jag väl har råd så fattar jag ingenting typ :-P

Cireea
2015-07-02 13:58
#3

#2 Det kommer dra internet, ja. Den enda gången det inte drar internet är om du lyssnar offline.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

_Fisken
2015-07-02 14:59
#4

"Internet" kan du få via mobilt internet (indikator: 3G, 4G, H+ eller E) eller Wifi.
Wifi hemma och på vissa bussar/tåg/cafén  har du ju gratis. Det är när du nyttjar Telias (eller vad du nu har) master i stan eller ute på landet som det kostar.

Du behöver inte ha flygplansläge på när du lyssnar på offlinelåtar eftersom Spotify läser telefonens minne då.  Att testa "offlineläget" kan man göra med att lägga telefonen i flygplansläge. Låter det då, så då tar Spot musiken från telefonens minne.

densomundrar
2015-07-02 19:17
#5

#3 men hur lyssnar man offline? Är det bara när man inte har.tillgång till internet? Men nu är jag lite förvirrad. #4 jag har lite för många låtet neröaddade, råkade ladda ner en hel lista så de vart tillgängliga offline och dom spelas även i flygplansläge. :-) innebär det att dom inte drar internet när flygplansläge är på då?

_Fisken
2015-07-02 19:29
#6

Man gör låtarna offline genom att dra över en slider till "offlineläge". Hel lista eller låt för låt. Då laddar telefonen ner sången/listan till minnet i din telefon. 

Tydligen lade du hela listan som "offline" och då går det åt minne. Ja, kan du lyssna på låtarna i flygplansläge då innebär det att du inte behöver internet.

Annons:
densomundrar
2015-07-02 19:54
#7

Bra, då är det som jag tänkte. Tack, tack :-)

_Fisken
2015-07-02 21:17
#8

Kom ihåg att göra listan/låtarna i offlineläge när du är uppkopplad på Wifi (hemma typ).

densomundrar
2015-07-02 21:28
#9

Tack, ska tänka på det. Tack för hjälpen, förstår inte så mycket av dessa teknik prylar.

_Fisken
2015-07-02 21:35
#10

Det är en vana. 😉

densomundrar
2015-07-02 22:32
#11

Så är det nog, jag.lär mig pö om pö. :-)

ilenna90
2015-07-03 18:30
#12

det kanske du redan vet, men du kan ju sätta spotify i offlineläge utan att sätta hela mobilen i flygplansläge. Du kan alltså lyssna i offlineläget även om du har internet - om du skulle vilja. 
Då går du in på spotify - inställningar och drar sedan reglaget till offline. Då har du liksom satt hela spotify i offlineläge även om du har mobilen i standardläget. Så då kan du vara säker på att det inte drar internet (om du inte har wifi tillgängligt alltså.)

densomundrar
2015-07-06 22:15
#13

#12 bra tips, tackar så mycket för det :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: