Annons:
Etikettövrigt
Läst 1248 ggr
[Hästhoven]
2015-10-12 21:24

Musik beroende

Någon annan som är beroende av att lyssna på musik & sjunga? Kan sitta & sjunga i flera timmar i sträck, sedan snegla upp på klockan & inse att jag ska kliva upp om 4 timmar… Finns nog inget roligare än att sjunga, speciellt när man har haft en dålig dag, då är musiken det ända som hjälper.

Annons:
Cireea
2015-10-12 23:29
#1

Inte sjunga men jag lyssnar på musik stora delar av dagen. 🙂Musik gör så mycket med ens känslor och tankar. För min del så är det bara nyttigt att lyssna på musik, det får mig att nå ett djup som jag inte riktigt kommer åt utan musik.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Garntroll]
2015-10-14 11:48
#2

Sämre beroende kan man ha. Jo perioder kan jag lyssna mycket på musik.  Sen får jag perioder då jag vill ha musikfritt.

Issand
2015-10-19 05:58
#3

Håller med Cireea till 1000 % om att musik kan få en att nå ett djup man inte kan nå till annars. För mig är musik det största som finns, det är det som öppnar oändliga världar som jag inte skulle ha känt till annars. Jag har alltid älskat musik över allt annat, mina tidigaste musikminnen är jag runt två år och jag minns hur förtrollad jag var redan då. Det musik gör är att öppna dörrar i mig, som inget annat kan.

Så ja, lyssnar i perioder på musik typ dygnet runt.

Upp till toppen
Annons: