Annons:
Etikettövrigt
Läst 885 ggr
ilenna90
2/19/16, 10:01 PM

simple plan - taking one for the team

simple plan släppte nytt album inatt, nån mer som gillar dom och hunnit lyssna in skivan? :)

jag gillade absolut inte i dont wanna go to bed-singeln som släpptes tidigare, men tyckte verkligen om opinion overload då det kändes så mycket mer simple plan igen 8) 
och överlag så gillar jag plattan! för det mesta typiskt simple plan-sound, några fina ballader(även om perfectly perfect är liite cheesy ;)) och sånna där glada pepp-låtar.

https://open.spotify.com/album/0cDtMoDHC3Pja0V1qrfBdT

(skulle för övrigt vara bra med en pop-rock-kategori här inne! :)) 
(parantes nummer två haha; är det nån värd här som kan hjälpa att länka korrekt? det funkar tydligen inte för mig haha.)

Annons:
Moalinn
2/20/16, 11:13 PM
#1

Har faktiskt påbörjat en recension av albumet. Många blandade känslor och tankar kan jag säga. Första tanken var "Åååh vad bra!!" endast för att jag inte hade några som helst förväntningar i och med vissa av låtarna de släppt men ju men jag lyssnar desto mer inser jag att det inte är alls vad jag hade hoppats på egentligen. Plattans största "wtf" är helt klart Singing In The Rain. Alltså, va? Typ reggae och passar inte in i albumet alls. Passar inte Simple Plan rent allmänt. Men de bästa låtarna är ju helt klart Boom! och Nostalgic. Där har vi Simple Plan. Däremot är texterna så mycket Simple Plan det bara kan bli. Anledningen till att jag lyssnar på albumet 24/7 just nu är på grund av texterna. Vissa må vara lite weird/cringy/cheesy men majoriteten är lätt att relatera till.

Kan vara den sämsta skivan de släppt men de ska ha cred för att fortfarande vara ett band med originalmedlemmarna efter typ 15 år, och samtidigt ändå ha något av sitt gamla sound kvar.

Btw, ändrade länken i #0. Hoppas det fungerar, borde göra för de som har Spotify.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2/20/16, 11:49 PM
#2

haha jaa men verkligen; singing in the rain var jätte otippad. och ändå är det den låten dom spelar in en musikvideo till nu också :o 
summer paradise var iofs också lite otippad när den först kom, även om den såklart är långt mer simple plan än singing in the rain ;)
jag tycker absolut inte att det är en dålig skiva, men det är klart att känslorna spelar in när man längtat så länge efter ny musik från dom och den äntligen är här - då blir man sådär superglad så länge det bara låter simple plan, och det gör det ju. 
men ja mina förhoppningar var ännu större; och dom levde albumet inte riktigt upp till. men jag är glad ändå haha ^^ 
och nu vet jag! tyckte att dream about you påminde så mycket om nån annan låt till och från, och det måste helt klart vara nån lana del ray-låt :o lyssnar egentligen inte alls på henne så kan inte säga vilken, men någon är det haha. 
jag vet inte riktigt vilka mina favoritlåtar är än - oftast när jag lyssnar på ett nytt album så är det en låt jag fastnar vid från första sekund och verkligen älskar, men har inte riktigt någon sån här. (kanske hade varit opinion overload men nu vet jag inte eftersom den ju släpptes som singel före.) 
men för tillfället får jag säga i refuse och nostalgic. (utöver opinion overload alltså.)

Upp till toppen
Annons: