Annons:
Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 728 ggr
Essentials
2016-02-25 15:33

Keyboard hjälp

Jag har precis börjat spela keyboard och vill lära mig att spela Once upon a december- Anastasia. Problemet är att jag bara kan läsa av när noterna står som bokstäver alltså F G# C G# tex, och jag kan bara hitta notblad för den här låten. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig att skriva om noterna så att jag förstår, eller som kanske redan vet hur man spelar den och kan hjälpa mig? 😇

Annons:
Cireea
2016-02-25 16:08
#1

Skulle  den här videon kunna hjälpa? 

Annars kan du ju kika här: http://www.e-chords.com/chords/misc-soundtrack/anastasia-once-upon-a-december


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Essentials
2016-02-25 16:22
#2

Har redan testat med den videon, men det blir konstigt då de visar på ett piano och jag har keyboard. Ett keyboard har färre tangenter, så det blir inte det samma. Länken du skickade är för gitarr tyvärr, annars är det precis vad jag skulle behöva

Cireea
2016-02-25 16:48
#3

#2 Det visste jag inte då jag använt mig av piano-varianter på ett keyboard, kanske beror på vilket keyboard man har antar jag.  🙂

Dock så borde ju en gitarr-tab fungera ändå om du vet var exempelvis  A, B, F, G# osv. sitter på din keyboard. Principen är ju densamma oavsett vilket instrument du spelar. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Zimplet
2016-02-25 17:02
#4

Ett tips är att skaffa ett program som heter guitar pro 5. I det programmet så kan du se noter, tabbar och hur man skulle spela låten på ett piano eller en gitarr. Man kan ladda ner låtfilerna till programmet gratis. 😉

Cireea
2016-02-25 17:02
#5

#4 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Essentials
2016-02-25 17:25
#6

#3 Jaha! Men då borde det ju fungera, bara jag som inte förstår hur jag ska göra då kanske.

 Okej, jag kan ju testa. Är som sagt nybörjare på keyboard, så trodde det var helt olika 🙂

#4 Kanon, värt att testa! 😃

Annons:
Cireea
2016-02-25 17:29
#7

#6 Inte lätt att veta, det jag gjorde var att leka lite och testa mig fram. 🙂 Du kan säkert få till det bara du testar lite olika tekniker och sätt. 

guitar pro 5 kan jag verkligen rekommendera, där kan du nog få mycket hjälp! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: