Annons:
Etikettövrigt
Läst 1510 ggr
leemland
3/13/16, 4:13 PM

Sommarmusik tack !

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er alla ! 🙂 

Jag skulle vilja ha tips på "svenska" sommarlåtar, dom behöver inte sjungas på svenska eller så(hoppas ni förstår vad jag menar). Vill ha så många tips som de bra går 🙂 Det ska helst va lite mer "fart" i låtarna och ha en allmän sommarkänsla 🤪haha. 

Så dela bara med er av er bästa sommarmusik 🙂 (spotifylistor går också bra 😉)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Cireea
3/13/16, 4:34 PM
#1

Menar du av svenska artister men att låtarna ändå kan vara på engelska? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
3/13/16, 4:53 PM
#2

#1 Både och 😛 Det kan vara engelska artister också. Det är bara så att jag känner att svenskarna har mer "sommarlåtar" än andra 🤪 Eller låtarna känns somrigare om du kanske förstår 😛 Lite svårt att förklara.😛 Som de flesta av Gyllene tiders låtar är somriga - jag älskar sommartider och har gjort sedan jag va liten . 

Det kan vara vilka av världens artister som helst bara låten är somrig liksom

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
3/13/16, 6:43 PM
#3

B.A.P - Feel So Good är definitivt en sommarlåt, när jag hör den tänker jag direkt på en dag på stranden, grilla med vänner och en härlig fest 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
3/13/16, 8:15 PM
#4

Tack! Ska kolla den 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
3/13/16, 9:48 PM
#5

Den är ju dock inte engelsk .. men ja 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
3/17/16, 9:39 PM
#6

Enda sommarmusiken jag kan tänka på är sommarhits, såna som spelas sönder på radion (inte nödvändigtvis plågorna, de är hemska). Kan inte säga några specifika men det går säkert att googla fram!

Den här är rätt svängig annars. Eftersom att vi bor i Sverige är låten rätt passande för sommaren.
https://www.youtube.com/watch?v=lUYA9T-4W5o

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
leemland
3/18/16, 8:03 PM
#7

#6 Tack ska kolla den också :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Sindri
3/18/16, 10:17 PM
#8

Sommarlåten framför andra är inte svensk; Summer in the City, med Loovin' Spoonfull. Helt makalös, puls och stämning. ABBA ligger inte långt efter med Summernight City. En annan engelsk, In the Summertime med Mungo Jerry.
Janis Joplins version av Summertime är ju mer bluesig, men med mycket stämning.

Mera svenska är Ted Gärdestad; Sol vind och vatten. Tomas Ledin; Sommaren är kort, Blå, blå vindar och vatten. Och så en som det inte är sån fart i Ulf Lundell; Jag trivs bäst i öppna landskap

leemland
3/19/16, 8:56 PM
#9

Tack för tipsen ! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: