Annons:
Etikettövrigt
Läst 1120 ggr
Moalinn
4/20/16, 10:34 PM

Vilken låt skulle vara den sista?

Hörde nyligen på RIX FM att de diskuterade vilken låt man skulle vilja höra det sista man gjorde innan jorden faller. Detta fick mig att fundera lite, har ni någon låt ni skulle vilja lyssna på innan ni dör? Alltså den sista låten ni någonsin lyssnar på, vilken skulle det vara?

Skriv låttitel och artist/band eller länka, bädda inte in videor.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Cireea
4/20/16, 10:41 PM
#1

Wow… okej.. låt mig fundera en stund. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
4/21/16, 12:11 AM
#2

Jag har länge sagt att den sista låten jag vill lyssna på innan jag dör är Leave Out All The Rest av Linkin Park. Det är en låt jag har lyssnat på i flera år och den är fortfarande lika bra. Att aldrig mer få lyssna på den skulle innebära stor tomhet, att få lyssna på den en sista gång - det sista jag gör - är något jag tror jag skulle uppskatta väldigt mycket. Möjligtvis inte den mest positiva låt som någonsin skapats men den har stor betydelse för mig och kommer alltid ha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

blodörn
4/21/16, 2:19 PM
#3

vilken som helst av beatles 

Do as you would be done by - And think for yourself

Carrosh
4/21/16, 10:37 PM
#4

Jag tror jag hade fokuserat mer på att det var världens ände än på någon låt, och hade väl inte tänkt så mycket på vilken låt som än spelades.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Ananse
4/22/16, 8:21 AM
#5

Köppäbävisan, Bengt Pegefelt: https://youtu.be/fNJHNs1SrZ0

Lia
4/29/16, 5:55 PM
#6

Jag hade velat ha knäpptyst omkringmig.

Annons:
Ananse
4/29/16, 6:17 PM
JazzBass
5/3/16, 2:45 PM
#8

Ena av mina absoluta favoritskivor är Still Life (Talking) av Pat Metheny Group. Låten Last Train Home skulle väl vara den mest passande som sista låt man hör; lugnande stämning, enkel harmonik, väldigt melodisk och vacker. Inte så mycket jazz som resten av skivan. Före det vill jag dock absolut hinna höra Minuano och Third Wind från samma skiva. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Zadeira
5/9/16, 4:37 PM
#9

Nightwish - The greatest show on Earth

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born"

 "We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?"

Känns som en väldigt bra låt att avsluta sin tid på jorden med. Dessutom är Nightwish det bandet som haft störst inflytande på mig i mitt liv och de som påverkat mig mest inom musiken, så det känns mest naturligt och rättvist att välja en av deras låtar om just universum och jorden.

https://www.youtube.com/watch?v=IJb3xwtpmmc

felle-j
5/11/16, 2:39 AM
#10

Oerhört svårt val, men skulle nog säga "Heyday" av Sator. Hemma hos mig har Sator spelats sedan jag föddes och jag har inte hunnit tröttna än på 19 år. Kommer förhoppningsvis aldrig göra det heller. Tycker också att just Heyday är en grymt bra låt och så gillar jag texten väldigt mycket Kan relatera till den lite och troligtvis kommer jag relatera till den mycket min sista stund här på jorden innan undergången. 😃

Upp till toppen
Annons: