Annons:
Etikettövrigt
Läst 784 ggr
Kattregn
2017-08-25 07:53

För stor fiol?

Jag är rädd att min fiol är alldeles för stor för mig. Det var min pappas pappas förut men han gav den till mig så att jag kunde börja spela men på mig ser det ut som en viola. Jag är 1,50 och tror inte att jag kommer växa mer för att jag har ärvt mycket från min pappas sida, till exempel, längden. Jag tror att det är en 4/4 fiol. Är det onödigt att köpa en ny om jag ändå kan spela på den? Den kostar ju några tusen..

Annons:
JazzBass
2017-08-25 13:05
#1

Jag är inte insatt i fioler, men nog tror jag du kan lära dig spela på den. Som jämförelse kan jag ju säga att minsta tjejen från min klass i högstadiet/gymnasiet blev professionell kontrabasist. Det är en lite annan grej förstås, men ser man på pianister, så har ju alla pianon lika stora tangenter trots att allt från barn till vuxna med stora händer spelar på dem, och de fixar det. Elgitarrer och elbasar finns också oftast bara i full storlek, och man ser konstant klipp på youtube med barn som spelar skiten ur sina instrument trots att de själva och deras händer är mycket mindre än de fullvuxnas.  Så jag tror inte du behöver oroa dig. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: