Annons:
Etikettkonserter-festivaler
Läst 2569 ggr
ceecee
2017-10-02 22:00

Konsert i Arenan

Hej! 

Är det någon som har varit på konsert i Arenan i Stockholm?

Ska på All time low i helgen och det är första gången som jag kommer gå på konsert där och dessutom kommer jag gå själv.

Är det enkelt att hitta ingången? Brukar det vara proppfullt och jobbigt på en konsert där?  Dela gärna med er av era erfarenheter för just nu är jag väldigt nervös inför helgen!! 😐

Annons:
Moalinn
2017-10-02 22:30
#1

Fryshuset är inte svårt att hitta och så länge du inte kommer dit dagen innan lär du se folk sitta och vänta utanför. Det är en trappa ner till ingången. Har bara varit på just arenan en gång tidigare och såg all time low då också och då var det massa folk men aldrig jobbigt på något vis. Tror jag kom dit ett par, tre timmar innan insläpp och då hade det ju bildats hyfsat lång kö men det är inget som egentligen har någon större betydelse. Väl inne är det många som kommer och går så man lyckas alltid ta sig fram. De som vill stå längst fram står ju där från det att de kommer in till det att konserten är slut, men längst fram vill man nog inte stå om man inte vill bli mosad på köpet. Eftersom att det är ett öppet golv kan jag tänka mig att det lätt blir ett tryck, så några rader bakom på sidorna är alltid att föredra! :) Ska själv dit så vill du ha sällskap är det bara att säga till! Kommer inte köa mer än någon timme dock, har blivit lite lat på senare dagar haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2017-10-03 00:26
#2

och här är en tredje som ska på all time low och själv ;D 
har också bara varit på arenan en gång tidigare (men fryshuset 2 gånger), men du kommer se kön och då automatiskt ingången :) jag hade lite svårt att hitta till själva fryshuset första gången dock haha, så vill du ha hjälp med vägbeskrivning kan du hojta haha ;) 
när jag var där i mars var det absolut inte proppfullt (men såklart blir det mer tryck ju längre in i publiken man är, men det är lite av charmen med konserter tycker jag. vill du undvika det funkar det oftast bättre att stå utmed sidorna eller längre bak :)), och än så länge verkar ju konserten inte vara slutsåld så tror inte det kommer vara proppfullt denna gång heller.

ceecee
2017-10-03 12:34
#3

Skönt att höra att det är fler som ska gå själv! Ju fler desto bättre ;)

ilenna90
2017-10-05 12:19
#4

när har ni tänkt köa då? ^^

ceecee
2017-10-06 23:16
#5

Alltså jag bor så himla långt bort från Stockholm så jag kommer komma fram till sthlm någongång under dagen…så här faktiskt ingen aning när jag kommer dit :)

Moalinn
2017-10-07 00:13
#6

Köar nog bara någon timme. Orkar inte sitta där och frysa när man kan ligga i sängen på hotellet! :d

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ceecee
2017-10-07 07:20
#7

Vilket Hotel bor du på??

Moalinn
2017-10-07 10:50
#8

Något ute i Bromma haha :) Dudå?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ceecee
2017-10-07 11:23
#9

Det som ligger runt hörnet typ ^^

Moalinn
2017-10-07 16:02
#10

Köar du någonting ilenna90?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2017-10-08 00:20
#11

såg inte det här förrän nu haha :) men ja jag köade från 4 ungefär :) träffade 2 schyssta tjejer som jag hängde med under köandet och konserten :) när kom du dit? och vad tyckte du/ni om konserten? :D

Moalinn
2017-10-08 10:43
#12

Så bra! Kom dit en 45 min innan insläpp ungefär. Det var bra som vanligt, de kan ju inte misslyckas men det börjar kännas att man sett dem några gånger nu. Blir inte lika pepp på de vanliga låtarna längre haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ceecee
2017-10-08 23:34
#13

Tyckte dom va så bra! Eller ja, Tyckte hela denna sorters konsert var mycket bättre än jämfört med konserter i tex globen. Tycker dom faktiskt var bästa bandet jag var sett live!

Annons:
ilenna90
2017-10-09 13:52
#14

#12 okej vad tråkigt att det känns så haha ^^ 

#13 visst är det så :D är väldigt tacksam att dom allra flesta banden jag lyssnar på är just sånna som spelar på mindre klubbar :) skulle absolut inte vilja gå på en stor arena-konsert.

Upp till toppen
Annons: