Annons:
Etikettövrigt
Läst 1427 ggr
papa-bear
11/28/17, 8:18 PM

Black Sabbath

Satt och tittade på ett klipp med Black Sabbath från Wacken 2009, fast de uppträdde under namnet Heaven and Hell, med Dio på sång. Jag tycker det är synd att de inte kunde göra något med alla tidsperioder som varit med Sabbath, vad jag förstått åkte de runt med de skivor som Ozzy var med på nu på den avslutande turnén. trots allt, även om Ozzy är kändast, har det ju funnits 9 mer eller mindre kända sångare till , men att det arvet inte kunde få visas under sista turnén är som sagt lite synd, vi pratar ändå om väldigt kompetenta sångare, bl a Dio, Ian Gillan, Tony Martin och Glenn Hughes som hjälpte Iommi att överleva med Black Sabbath och Heaven and Hell. det har ju även varit andra musiker som vandrat in och ut i gruppen, den ende som bestått är Tony Iommi, men tyvärr så har hans krafter tagit slut pga av cancer.

Annons:
Carrosh
12/1/17, 4:51 PM
#1

Kan ju också vara lite så att det blev för mycket för Ozzy att lära sig alla de låtar som Dio sjungit på. Det är ju trots allt Dio som varit stor sångare i bandet efter Ozzy. Dio sjöng väl inte så mycket av materialet som spelats med Ozzy heller, väl?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

papa-bear
12/1/17, 5:05 PM
#2

nä, det är därför som jag menar att de kunnat gjort något från de olika epokerna, men jag vet att det är omöjligt med tanke på Dio's frånfälle, jag vet inte hur setlistorna såg ut då tony martin sjöng, så en omöjlig önskedröm från min sida.

[GIKmio]
12/10/17, 1:45 PM
#3

Jag tycker Tony Martin är den bäste.. Även om dom andra är jättebra också, och han inte har samma legendstatus.

Upp till toppen
Annons: