Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt

Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Musik generellt

musiken i peter stormare reklam

2017-12-06 14:48 #0 av: papa-bear

musiken som spelas i reklamfilmen med stormare, där han står och hyvlar, låter som att det skulle kunna vara från danzig's "can't speak". är jag helt snurrig eller?

Anmäl
2017-12-28 17:50 #1 av: blodörn

Peter Stormare är bäst.

Anmäl
2017-12-29 11:01 #2 av: Carrosh

Vad är det reklam för? Blir lättare att hitta den då. :)

Anmäl
2017-12-29 15:54 #3 av: papa-bear

bauhaus, kollade google, men naturligtvis är den inte utlagd, grejen är den att jag suttit och lyssnat på en coverversion med ett gäng rockskoleungar, aaron o'keefe music foundation, och de har gjort ett gäng danzig covers som de lagt ut på yt, och det slog mig bara att mittendelen på den covern, från 2,30 och en minut framåt, är väldigt lik musiken som spelas i just den reklamfilmen med stormare, sedan om det är mitt huvud som kopplar fel, kan ju vara hänt.

Anmäl
2017-12-29 22:46 #4 av: Carrosh

Hittar flera resultat när jag söker på det på youtube. Vilken av dem är det?

https://www.youtube.com/results?search_query=bauhaus+peter+stormare

Anmäl
2017-12-30 10:14 #5 av: papa-bear

nada

Anmäl
2017-12-30 12:21 #6 av: Carrosh

Nada? Vad menar du? Att det inte är någon av klippen?

Anmäl
2017-12-31 11:00 #7 av: papa-bear

precis, de som dyker upp på google och yt är gamla kampanjer, det är den som gått nu i december som jag "stör" mig på, men som jag skrev i #3 så kan ju min hjärna koppla fel pga att jag lyssnat på klippet jag la till där.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.