Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2888 ggr
Enförvirradsjäl
4/20/18, 8:14 PM

Avicii är död

Avicii är död!  Endast 28 år. LEGENDEN ÄR DÖD!!!!! 

VILA I FRID

Kan inte förstå det….

Annons:
Lillyrod
4/20/18, 8:24 PM
#1

Så fruktansvärt!

Herveaux
4/20/18, 8:25 PM
#2

Läste det precis, så sorgligt. 😢


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pia-69
4/20/18, 8:29 PM
#3

Så tragiskt!! Jag blev chockad när jag hörde det på nyheterna🖤💔 Alldeles för tidigt! Man undrar ju varför, vad hände? 😢😿


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

vallhund
4/20/18, 8:32 PM
#4

💔

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
vallhund
4/20/18, 8:49 PM
#7

#6 Inget blir bättre av att du spär på ryktesspridningen angående orsaker till hans död. Låt honom vila i frid.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Susanna_w
4/20/18, 9:00 PM
#8

#7 Spär på rykten? Han har ju varit öppen med problematiken han har haft så spär knappast på. Har skrivit vad jag tror det kan vara inte att det är så och har då inte hört några rykten alls.  Jag är inte den enda som undrar och heller inte den enda som skrivit funderingar. Sen får du tycka vad du vill om det det rör inte mig.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Enförvirradsjäl
4/20/18, 9:04 PM
#9

Man vet inte varför han har dött än! Så sluta förstör en sån här minnestråd efter en legend. Vill man diskutera varför han har dött får man ta det privat,menat inget elakt.🙂

vallhund
4/20/18, 9:42 PM
#10

#5 Mår du bättre av att skriva så?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Enförvirradsjäl
4/20/18, 9:47 PM
#11

#5 * Suck *

Enförvirradsjäl
4/20/18, 9:47 PM
#12

#5 * Suck *

[Blue_Lugia]
4/21/18, 12:24 AM
#13

En så ung människa ska inte behöva gå bort. Oerhört tragiskt i alla fall.

Annons:
Moalinn
4/21/18, 9:20 AM
#14

Jag har plockat bort inlägg som kommer med gissningar och/eller ryktesspridning kring hans bortgång. Hans familj har gått ut med att de inte vill att man ska spekulera mer kring det, respektera det och låt det vara. Jättetragiskt när en sådan ung människa går bort.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Vixxen
4/21/18, 3:03 PM
#15

Vilken förlust! Tragiskt! 💔

Vila i frid Tim! 🌺

[Blue_Lugia]
4/21/18, 7:08 PM
#16

Hade "ärende" i Stockholm idag och fick se alla människor på Sergels torg som angagerat sig så. Gulligt att vissa till och med kom med blommor och lämnade Hoppas att han hade känt stolt och glad om han kunnat se hur många som bryr sig och vad han berört folk med sin musik ,vilket han uppenbarligen har…

Enförvirradsjäl
4/21/18, 9:02 PM
#17

#16 Synd att man bor långt från Stockholm! Det känns lite märkligt att en sådan artist med dunder hits är borta….

Herveaux
4/23/18, 6:20 PM
#18

Domkyrkan i Utrecht spelade tre olika Avicii-låtar för att hedra minnet av Tim.❤️
När t.o.m en kyrka i Nederländerna spelar ens musik så har man banne mig gjort intryck!🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Fransu
4/24/18, 6:38 PM
#19

Det spelas mycket Avicii på radion nu. Och jag blir lite tårögd varje gång. Har alltid gillat hans musik och jag tycker det är så tragiskt att han är borta. Så ung. 🌺

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Huygens
4/29/18, 7:33 PM
#20

Någonting är underligt med både Aviciis liv och död. Han fick från år 2013 mer än 300 miljoner tittare på vissa av sina musikvideos. Andra, mer kända artister har videos från år 2009 som har svårt att komma över 100 miljoner tittar.

En grupp som The Sounds har 1- 3 miljoner tittar. ABBA ligger kanske upp mot 70 miljoner tittar.

På något sätt känns det som att Avicii är en av många i en lång serie; Prince, Whitney Houston, Aaron Russo, Amy Winehouse, Michael Jackson, Marilyn Monroe, John F Kennedy, Christina Grimmie, Frank Olson, Jayne Mansfield, James Forrestal, Aaliyah Haughton osv.

Men Tim Bergling "Avicii" var ett musikaliskt geni, eller hur?

För det är vad media berättar för oss. Aviciii var den nye Mozart. Låt oss titta på den saken. Det stora genombrottet "Levels" år 2011 bygger på ett ljudspår från 1962 av en gospelsång av Etta James (wiki). T B anges bara som en av fem (!) personer som skapat "Levels". Det innebär att musiken/ljudet ägs av att stort musikbolag och att T B möjligen byggt på något som redan fanns där från början.

Musikgeni. Kunde T B sjung?

Nej, T B kunde inte sjunga på professionell nivå eller ens för en demo. T B påstås ha skrivit låten "Wake Me Up" (wiki) som hörts 1,5 miljarder gånger på yt. Sångaren är Aloe Blacc som inte heller riktigt klarar av låten. Blaccs röst har svårt att fylla ut melodin och på dom höga tonerna tappar Blaccs röst så mycket volym att det är plågsamt att lyssna.

Ändå valde T B att inte sjunga demon av "Wake Me Up" själv, för han kunde inte sjunga enligt utsaga i MTV (UK) (länk).

"None of us sing and we really needed to get that demo down…" Mike Einziger från Incubus och Mac Davis (Elvis Presley-sångare) verkar ha varit med om att skapa låten.

Kunde T B spela gitarr? Enligt TV-programmet var T B för dålig på att spela gitarr, men en vän visade T B ett musikprogram och T B "fastnade direkt". (YT/MsNaomisan, 2018-03-03, 3 min)

Enligt TV-programmet kallar Avicii sin musikstudio för "sitt fängelse", men vi får inte höra T B själv säga den saken.

I TV-programmet ser man även Madonna introducera Avicii till publiken. Det är extremt svårt att få Madonna tillgänglig för något sådant, stora musikbolag måste ligga bakom och troligen även mörkare krafter. Vad är det som pågår?

Namnet Avicii betyder "helvetets värst nivå" på en viss buddhistisk inriktning och man kan fråga sej varför T B valde det artistnamnet. Men helvetet är väldigt nära kopplat till den religiösa dyrkan som finns inom Illuminatifamiljerna och deras frontfigurer som Obama, Bush, Blair, Soros, Clinton, Trump osv.

I "Levels" ser man en hiss i starten av musikvideon. Två pilar, tryckknappar, finns vid hissens sida. Pilen som pekar neråt (mot "helvetet"/Avicii) lyser upp och ut ur hissen kommer en plågad kontorsanställd med en bunt papper. Den kontorsanställde får snart spasmer i kroppen och börjar skriva "Helvetet" på bord och väggar i form av texten "Avicii".

Samma två pilar som symboliskt har frimurarbetydelse ("as above, so below") syns tatuerade på dom två flickorna i låten "Wake Me Up". Hissymboliken är övertydlig i "Wake Me Up".

Prince (wiki) mördades av Illuminati i en satanisktisk frimurarritual och återfanns i en hiss. Avicii påstås ha dött 20:e april, Prince mördades troligen samma dag, 20:e april, men kroppen återfanns först nästa dag och den enda kända uppskattningen av dödstidspunkten för Prince kommer från en ambulanssjukvårdare (eng paramedic) som sa att Prince "såg ut" att ha varit död i minst 6 timmar när han hittades på morgonen.

Enligt den officiella lögnen, visste Prince inte att han tog den livsfarliga drogen fentanyl och trodde istället att han tog läkemedlet Vicodin. SVT

Polisen kan inte förklara hur dom förfalskade Vicodintabletterna kunde innehålla dödsdrogen fentanyl och fastslår därför att inget brott ligger bakom Prince död. Logisk kullerbytta.

Kom Avicii för nära dom inre kretsarna av makthavarna? Förstod Avicii vad medlemmarna gjorde med barn på Illuminatis ceremonier?

År 2015 gjorde Avicii låten "For a Better Day" där några personer i vuxen ålder söker upp och mördar pedofiler som utnyttjade dom som barn. (YT/Avicii, 2015-09-03, 4 min)

Pedofilmördarna spelas av "Team Laurén" & Co, som sparkar en pedofil i huvudet, bankar pedofilen så benet krossas och därefter drämmer en kofot i huvudet med våldsam kraft. En av pedofilerna spelas av Krister Henriksson i ett slags direktörsroll som röker cigarr.

En enorm uppretad folkmassa står utanför byggnaden som inte vaktas av polis. Pedofilmördarna tar sej in, sätt en galgsnara runt halsen på Henrikssons rollfigur, brännmärker honom på ryggen med texten "PEDOFIL" och kastar ner honom från taket.

Pedofilerna syns i en återblick på slutet öppna en skåpbil med barn, två flickor plockas ut och tvingas ner i en bagagelucka.

Kommentarerna till "For a Better Day" är ganska klarsynta. Många skriver saker i still med: "That's why they murdered him. He exposed them."

Det kan vara så att Illuminati inte gillade att Avicii pekade på pedofili inom deras översta maktsfär. Musikvideon släpptes mer än 1 år innan Hillary Clinton och John Podesta kunde kopplas till pizzagate via email släppta av Wikileaks.

Notera även kopplingen till Madonna ovan, som "lärdes upp" av Spirit Cooking-Marina Abramovic. Det är högst troligt att ärren efter skärsår i Podestas fingrar kommer från Spirit Cooking, kannibalistiska frimurarritualer. I ett av fotona som Wikileaks släppte står Podesta leende med handflatorna upp. På den ena handflatan syns siffran "14" och på den andra handflatan syns en fisk.

Siffran 14 och fisken är kopplade till en satanistisk kannibalceremoni där Osiris 14:e kroppsdel äts upp av en "fisk", dvs en högt uppsatt Illuminatimedlem som får äran att äta en annan mans penis, enligt faraonisk Isis-tradition.

Om Prince och Avicii kommit för nära sanningen på samma sätt som Ronald Bernard (tråd), kan det ha varit fullt tillräckligt för makthavarna att motivera morden.

Samtidigt förstår jag inte vad det var som Avicii tjänade enormt med pengar på. Det rör sej om mellan 500 - 800 miljoner kr. Hans låtar gjorde han med andra. Låtmaterialet ägdes till viss del redan av skivbolagen. Hans konserter gick ut på att han spelade redan färdiginspelade låtar från dator/DVD.

Jag kan inte undvika att se att det finns en koppling till Kim Wall som också uppges ha varit en framstående person, kursetta med dubbel Mastersexamen i journalistik och ekonomi. Makthavarna förleder och spelar ut oss, helt i enlighet med instruktionerna i CIA-dokumentet från år 1979: "Silent Weapons for Quiet Wars"

För mej är Avicii ett mysterium, visserligen en riktig person, men samtidigt en fasadperson som jag ej kan förstå mej på. När han pratar är han en rejäl vanlig kille, inte olika svenska hockeyspelare när dom intervjuas på TV. I dokumentären blir jag inte klok på vad hans "musikaliska talang" är, om den ens existerar.

Jag kan inte förstå hans sjukdom eller att han ej sökte vård på ett bra sjukhus, t ex i Tyskland. Pankreasinflammation kan visserligen drabba unga människor, men kräver ofta 30 års alkoholmissbruk. Jag har svårt att tro på hela historien. En av hans bekanta inom musikindustrin ifrågasätter vad Avicii gjorde i Oman av alla ställen.

Oman styrs av hård kunglig diktatur. Samtliga kungafamiljer världen över ingår i ett Illuminatinätverk, dessa medlemmar har dom "rätta" generna för att styra världen, såsom Rockefeller och Rothschild samt andra makthavare inom Bilderberggruppen.

Avicii kan ha kommit i kläm med sitt tidiga avslöjande av pizzagate, han kan tidigt ha utsetts som rituellt offer, det är svårt att veta vad som hänt och i vilken ordning. Jag hoppas andra också ifrågasätter den officiella fasadhistorien.

Annons:
Herveaux
4/29/18, 7:41 PM
#21

#20 Respektera tråden och posta dina teorier någon annanstans.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: