Annons:
Etikettundersökningar
Läst 890 ggr
tlover
11/29/18, 6:24 PM

Hur lyssnar du på musik?

Hur lyssnar du oftast på musik när du lyssnar på musik? Jag tror nämligen sättet jag lyssnade på musik fram till ganska nyss är ganska ovanligt men jag vet inte.

Jag kommer säkert att glömma bort några alternativ men jag lägger till ett "Annat"

l'm back

  • Redigerat 2/23/23, 6:32 PM av Moon AppleGrey
Annons:
tlover
11/29/18, 6:25 PM
#1

Fram till ganska nyss lyssnade jag från CD men då min CD spelare inte får plats där jag bor nu så lyssnar jag från youtube

l'm back

thistletoe
11/29/18, 8:28 PM
#2

Mest på Spotify. I bilen där jag inte satt in blåtand än så lyssnar jag på CD. Favoritalbumen från favoritbanden samlar jag nämligen på i fysiskt format.

JazzBass
11/30/18, 8:59 AM
#3

Nuförtiden mest Spotify och radio. Men också ganska mycket CD, har också lite vinyler som dock mest samlar damm liksom spelaren. Köpte nyligen en bluetoothmottagare (TP-Link) till hemmastereon så jag lättare kan lyssna på Spotify via telefonen när jag är hemma.

#2 - Jag köpte också tidigare i höstas en bluetoothmanick man kopplar in till cigarettändaruttaget i bilen som man parkopplar med telefonen, och den skickar i sin tur ut ljudet som en radiosignal som jag kan snappa upp med gamla bilstereon. Funkar faktiskt jättebra, mycket bättre än förväntat. Köpte därför en till nyligen att ha i fruns bil också. (Märket på den här var "Wave" och kostade ca 29 euro, vet inte om man hittar den i Sverige men det finns nog andra motsvarande grunkor). Det kan låta ganska krångligt, men vi har bara ganska gamla bilar utan auxingång, och bluetooth var ju knappt uppfunnet då bilarna tillverkades.

Tycker också för övrigt bäst om att ha skivor i fysiskt format och föredrar faktiskt CD över vinyl, främst av praktiska skäl. 🙂

Band - livemusik alltså - lyssnar jag också på ibland men inte alls lika mycket som för några år sedan då jag nästan bodde på stans jazz/musikklubb (var ordförande några år för klubben också).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

thistletoe
11/30/18, 12:37 PM
#4

#3 Vill ha uttagen lediga för annat så jag ska installera en permanent sändare i stereon, har bara inte fått tummen ur och gjort det än!😅 Vår är från 2011, med varken blåtand eller AUX, snålt av Audi kan jag tycka.

JazzBass
11/30/18, 12:56 PM
#5

#4 Ok. 🙂 Ja det kan jag hålla med om, såna märken borde väl ligga i första led med implementering av såna finesser. Men en arbetskompis hade faktiskt kassettspelare i sitt förra vrålåk, en lyxig Lexus från 2008… 😮

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Loka03
12/8/18, 1:16 PM
#6

Jag gillar att lyssna på vinyl. Men (eftersom att jag inte vill spela sönder dom haha!) Så lyssnar jag mest på Youtube! :)

Are humans real?👽👽👽

Annons:
vinylsamlaren
1/23/19, 2:53 AM
#7

Antingen vinylskivor via vinylspelare kopplat till min HiFi-anläggning. Eller streamar jag musiken från datorn via DAC till min HiFi-anläggning.

Kör jag via datorn så blir det bara FLAC - 16 bit 44.1 kHz om det är rippade CD eller 24 bit 96 kHz eller 24 bit 192 kHz Hi-Res.

MP3 ENBART när det gäller rariteter som inte finns tillgängliga på annat sätt. Vanligtvis 50-tals musik eller tidigare.

Moon AppleGrey
11/25/22, 6:53 AM
#8

Oftast vinyl, men lyssnar även på kassettband.

Använder också Spotify hyfsat flitigt.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Undertaker
11/26/22, 9:01 PM
#9

Oftast Spotify men ibland även CDs. Köper dock inga längre. Min MP3 försvann för ett par år sedan så den kan jag glömma…
Som barn även kasettband.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

TatsuOni
2/23/23, 6:19 PM
#10

YouTube, CD och MP3-spelare.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Moon AppleGrey
2/23/23, 6:27 PM
#11

#8: uppdatering till min kommentar.

Stämmer fortfarande i överlag, men spelar numera även cd-skivor i blu-ray spelaren (har dock bara hänt vid två tillfällen hittills).


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Upp till toppen
Annons: