Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Eurovision Song Contest Om sajten & iFokus Egen inspelad musik Hissa eller dissa Idol Instrument/annan utrustning Kluringar Konserter/Festivaler Köpes/Säljes Eurovision Song Contest Melodifestivalen Musik generellt Musikvideos Musik: 50-60tals musik Musik: 70- 80- 90-tals Musik: Alternative Musik: Asiatisk Musik: Blues Musik: Country Musik: Disney Musik: Hip Hop/Rap/R'n'B Musik: Instrumentalt Musik: Klassisk Musik: Kpop Musik: Metal/Rock Musik: Pop Musik: Punk/Grunge Musik: Reggae Musik: Techno/Dance/Electronica Musik: Jazz Nyheter Tävling OT Blandat / Övrigt Recensioner Röstning Senaste nytt Spotify Youtube Vilken låt är det jag hört?
Konserter/Festivaler

Konserter 2015

2015-01-17 21:24 #0 av: Moalinn

Nytt år, ny tråd!

Lånar trådskaparens ord från tidigare tråd konserter 2014

Ska du på någon konsert i år, i så fall; vem/vilka är det du ska se på?
Om du INTE ska på någon konsert i år; Vem/vilka hade du velat se?

Är det någon av er som ska åka utomlands för att se er artist? Vart ska du i så fall och vem/vilka är det du ska se?

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-01-17 21:29 #1 av: Cireea

Jag har faktiskt inte några planer men om det dyker upp något intressant under året så skulle jag mer än gärna åka på min allra första riktiga konsert :) 

Jag vet att det planeras för Block B att eventuellt komma till Finland men vet inte om det hinner bli nu i år. Om det blir av så åker jag definitivt dit! 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-01-17 21:30 #2 av: Moalinn

Första konserten för mig i år blir 6 mars med Architects, Every Time I Die, Blessthefall och Counterparts.

Annars ser det ut så här
17 mars - Of Mice & Men med The Amity Affliction och Volumes
25 mars - Yellowcard med Less Than Jake och Chunk! No, Captain Chunk!
29 april - Gothenburg Hardcore Fest (främst för Stick To Your Guns och Being As An Ocean)

Ja just det. Vill till Bråvalla också och se bland annat All Time Low men jag har ingen att gå med. Om någon ska dit så hojta till, för jag vill verkligen gå och jag KAN gå men jag vill inte gå själv ;)

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-01-17 21:37 #3 av: Moalinn

#1 Har du varit inne på gigguide och kollat något? Den är underbar den sidan! Skrattar

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-01-18 11:21 #4 av: hannaaeeriksson

Ska på bla metallica i augusti på Ullevi ❤️

Anmäl
2015-01-18 12:46 #5 av: ilenna90

Ska på black veil brides 30/3 <3 

Anmäl
2015-01-18 13:17 #6 av: Portie

Inget direkt inplanerat men Slipknot hade jag velat se.

Men ska eventuellt se Volbeat i Danmark i augusti.

Anmäl
2015-01-18 20:59 #7 av: Nampheet

Jag tror inte iår, men jag skulle vilja se miranda sings!

// Namphet :)
Anmäl
2015-01-20 12:20 #8 av: angelicaelice

Ska se 
Of Mice & Men den 17 Mars
och
Sleeping With Sirens/Pierce The Veil den 25 Mars c:

Anmäl
2015-01-20 17:09 #9 av: Moalinn

#8 Du får kolla på SWS och PTV för mig. Krockar tyvärr med Yellowcard, Less Than Jake och Chunk! No, Captain Chunk!

Har funderat på om man ska se While She Sleeps med Cancer Bats men kände att det inte riktigt var värt det. Igår gick de ut med att Hundredth och Oathbreaker hänger med på resan så jaaa, jag lär gå på den också. Hundredth liksom Kär

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-01-26 20:19 #10 av: Moalinn

Åh, får såna här hemska "villvillvill" känslor. Vill se The Script i Stockholm men jag har lite svårt för så stora folkmassor när jag är själv Ledsen

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-01-28 09:17 #11 av: felle-j

Ska se Dropkick Murphys i Stockholm nästa lördag, 7/2. Sen ska jag till Göteborg och se Metallica någon gång i  Augusti. De är enda konserterna som är bokade ännu. Vill gå på fler, gärna Rockstad Falun och Sweden Rock men tveksam till om jag kommer kunna gå på någon av de två festivalerna.

Kommer det fler bra band till Bråvalla så vill jag gärna dit.

Felix                                                                                               
Medarbetare på MusikDatorspel och Minecraft.

Anmäl
2015-02-03 22:32 #12 av: AmandaChristina

5 Seconds of Summer 13/5 (no hate, no hate, my guitly plesure Skämtar)

Sen hoppas jag på att Avenged Sevenfold tar sig till sverige i år, de skulle vara amazing!

/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd avengedsevenfold.ifokus

Anmäl
2015-02-03 23:00 #13 av: felle-j

Ja, hoppas verkligen att Avenged Sevenfold kommer till Sverige i år! Skulle se dom 2013 i Stockholm men var bortrest just det datumet som dom spelade. Ledsen

Felix                                                                                               

Anmäl
2015-02-04 16:54 #14 av: Jenny

I augusti kommer Metallica till Göteborg. Det kan man ju inte missa! :D

Anmäl
2015-02-07 09:42 #15 av: lissora

Ska på summerburst i maj och sen One Direction på ullevi i juni. Ingen vill gå med mig så spenderade en halv förmögenhet på early entry för att slippa köa lol

Anmäl
2015-02-10 11:07 #16 av: Saga85

Ska antagligen se Against Me! den 9:e april på Pustervik (Göteborg).

Anmäl
2015-02-13 12:35 #17 av: Lollo 97

Skulle ha velat Olly Murs den 22 maj på gröna lund.

Anmäl
2015-02-22 16:08 #18 av: balrog07

Ska på imagine dragons för tredje gången i oktober i globen :D
och sen så skulle jag vela åka och se the script nu i mars en har ingen att gå med så tror inte jag kommer åka :/
Och sen så hoppas jag att bastille kommer tillbaka till sverige i år igen :)

Anmäl
2015-03-09 02:14 #19 av: Moalinn

Ska se The Script, iallafall om tågbiljetten upp till Stockholm får bestämma haha. Får plånboken bestämma så säger den nej men jag tror jag åker ändå. Får säga till syrran att jag mer än gärna passar systersonen en gång eller två ;)

Ska även se La Dispute som kommer till Göteborg i juni. Helt otroligt!

Sen håller jag med #18, hoppas att Bastille tittar hit i år igen. Hade varit roligt att se dem.

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-03-09 20:00 #20 av: ilenna90

Moalinn, visst hade du varit på konsert på Tyrol? Har du koll på vart man köar? ;D Tänkte på att Grönan har ju inte öppnat än och det ska tydligen finnas någon särskild entrè till tyrol? Känns som att jag kommer virra bort mig så kan vara bra att veta lite åt vilket håll jag ska gå haha 8)
eller om någon annan här vet! 

Anmäl
2015-03-09 20:14 #21 av: Moalinn

Yes, har varit på Tyrol! Det finns en speciell ingång till just Tyrol. Tror den ligger nedanför ingången till grönan. Tror det räcker att du går dit så finns det säkert någon eller några som står i kö utanför. Om inte annat sitter det affischer och grejer :)

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-03-13 19:03 #22 av: Lina Strindlund

ska på balkanparty i umeå 21 mars :D   och en folkmusikfestival i en liten by i västerbotten  i maj  och urkult utanför sollefteå i augusti.... längtar :D

annars är jag öppen för förslag, så vad skoj att läsa vad ni ska se!

Skulle gärna se Shakira live... men lär bli svårt...har så lite pengar...o hon lär ju inte komma till Umé ;)

Anmäl
2015-03-13 23:39 #23 av: felle-j

Gojira till Stockholm! Så fantastiskt! Det bandet jag har sett framemot att få se live väldigt länge och ni kan förstå min lycka när jag såg att de ska spela i Stockholm! Skrattar Nu slipper jag åka till Helsingfors för att se dem spela, vilket hade varit närmare än att åka till Blekinge.

Någon annan här som ska se Gojira?

Felix                                                                                               

Anmäl
2015-03-16 18:19 #24 av: DiamondIce

Jag ska se Black Veil Brides för andra gången den 30 mars! Kär

Sajtvärd för Furry Paws

Medarbetare på Japan och Goth

Anmäl
2015-03-16 18:38 #25 av: Moalinn

#23 Inte jag och ingen här men min kompis ska troligen dit Cool

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-03-16 21:23 #26 av: felle-j

#25 Tycker att fler borde dra dit. Skrattar

Felix                                                                                               

Anmäl
2015-03-16 22:34 #27 av: ilenna90

#24 jag med, ska bli så underbart!! :D

Anmäl
2015-03-16 22:44 #28 av: DiamondIce

#27 Eller hur, jag är redan sjukt peppad Skrattar De var jättebra förra gången jag såg dem! Glad

Sajtvärd för Furry Paws

Anmäl
2015-03-16 22:48 #29 av: ilenna90

#28 samma här! :D Jaa visst var dom! <3

Anmäl
2015-03-17 13:57 #30 av: ilenna90

åh nej. 'due to illness black veil brides will not be performing tonight..' 
nu får jag väldigt hemska flashbacks från förra gången när det lät ungefär sådär mer än 2 veckor innan sverige och hela turnèn ställdes in dan före.. .____. 

Anmäl
2015-03-17 20:16 #31 av: DiamondIce

#30 Hoppas han hinner bli frisk den här gången Ledsen

Sajtvärd för Furry Paws

Anmäl
2015-03-18 21:52 #32 av: Salish

Har inget helt bestämt ännu men tänkte mig se steven wilson i gbg nu i april, och robert plant på gröna lund! hoppas jag.

Anmäl
2015-03-20 17:41 #33 av: Saga85

Åh, har bokat två biljetter till Against me! nu Hjärta En för mig och en för min bästa KK (konsert-kompis, tänk inga snuskiga tankar nu gott folk Galen)

Anmäl
2015-03-31 13:06 #34 av: ilenna90

åh gud vad bra black veil brides var!! HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta helt överlycklig! :'D
Nu har jag varit på världens bästa konsert 2 gånger haha :'D

Anmäl
2015-03-31 15:58 #35 av: felle-j

Jag är riktigt sugen på att åka till Peace & Love i år. Många bra artister. Framförallt spelar favoriterna Sator och Siko Per Larsson. Hoppas att det blir av!

Felix                                                                                               

Anmäl
2015-09-04 22:25 #36 av: Moalinn

Såå, hur har det gått för er? Vilka konserter har ni gått på? Har ni några planerade?

Jag var på de konserter jag skrivit i tråden. Förutom dem var jag också på Bråvalla vilket verkligen har varit årets höjdpunkt. Blev ett besök på Malmöfestivalen och såg The Gaslight Anthem och Rival Sons. Nu senast var det Skrik och Panik Fest i Kinna, var där för Normandie men såg några band till.

Framöver ser det ut så här
7 september - God Is An Astronaut med Moonlit Sailor
23 oktober - Northlane med Volumes, The Acacia Strain och Hellions.
30 oktober - Den svenska björnstammen
17 december - The Browning och Silent Screams med Capture The Crown och Walking With Strangers (går för CTC, bandet som fick mig att tycka om sån här musik Hjärta  )
27 januari - Parkway Drive (beror lite på vilken support de drar med sig, men de brukar ha bra support så får hoppas på det bästa)

Funderat på Bring Me The Horizon i Göteborg men har hört så mycket dåligt om deras konserter och jag känner inte att förbanden väger upp det hela heller så struntar nog i den.

Märks det att jag lever för konserter och livemusik?

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-09-04 22:44 #37 av: felle-j

Har blivit tre konserter hittils. Tre riktigt bra. Först en liten spelning med Stiko Per Larsson. Sedan Gojira och sist men inte minst Metallica på Ullevi. Som sagt så var alla tre riktigt bra, men bäst gillade jag Gojira då jag sett dem live minst och de just nu är det största favoritbandet.

Inbokade konserter framöver är Sator och In Flames. Sen kommer det säkert bli någon av  Danko Jones, Ulf Lundell och Raubtier när de kommer hit till Uppsala. 

Felix                                                                                               

Anmäl
2015-09-08 19:04 #38 av: Saga85

Var uppe en sväng till Stockholm Art- and Music, mest för att se Tori Amos igen, men blev även Hello Saferide, José González och Thåström.

Såg även Thåström på Liseberg i fredags och den 3 oktober blir det Cortex på Gothenburg Studios Tummen upp

Anmäl
2015-10-11 20:44 #39 av: Horrorpops

Five Finger Death Punch 4e november i stockholm.
Enda konserten för i år för min del. Nästa år hoppas jag på fler!

Anmäl
2015-10-16 20:00 #40 av: Vikan

Ska på min första "riktiga" konsert den  18/11 och se Bring Me The Horizon i Danmark. ^^ 
Är rätt pepp, för hans röst verkar ha blivit sjukt mycket bättre, även om deras stil ändrats rätt rejält. Hoppas på det bästa i alla fall, haha

Anmäl
2015-10-16 20:48 #41 av: Moalinn

#39 Kolla gärna på Papa Roach för mig! Skrattar

#40 Hoppas det blir kul och värt det! Säg gärna till vad du tyckte om den sen. :)

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-10-17 01:16 #42 av: Horrorpops

#41 ska försöka ta en massa bilder, hoppas bara dom blir bra :)

Anmäl
2015-10-23 04:38 #43 av: Moalinn

#42 kul! Glöm inte av att stoppa ner kameran/mobilen ibland och njuta av konserten! Bästa minnet jag har från en konsert är en där det var kameraförbud :)

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-10-23 12:43 #44 av: Horrorpops

#42 jadå,  som jag har förstått det så får man inte ha med systemkameror, så blir bara min lillkamera som följer med. Inte lika bra bilder så inte lika kul att "ödsla tid" på den :)

Anmäl
2015-11-21 00:48 #45 av: Moalinn

We have some catching up to do!

#39 och #40 Hur var konserterna? :DD

Imorgon ska jag till Göteborg och gå på Feel the Core, med band som The Burial of You and Me och Writing the Future (+2 till). Har också köpt "biljett" till Basement som spelar i Stockholm i februari. Tror jag struntar i Parkway Drive, även om de har riktigt bra support och allt. Är inget jättestort fan av Fryshuset Arenan och inte helt hundra på om jag har råd att åka upp till Stockholm två gånger nästa år. Basement har jag aldrig sett innan så det ska bli sjukt kuuuul. Taggad redan haha!

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.